صادق خان و سران عرب چگونه با ترامپ دیدار می‌کنند؟!

صادق خان و سران عرب چگونه با ترامپ دیدار می‌کنند؟!
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 12:40

اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، سران عرب و مسلمانان چه خواهند کرد؟ آیا همچون شهردار لندن با مستثنا شدن خود از ورود به آمریکا مخالفت خواهند کرد؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی رأی الیوم با انتشار مقاله ای همنچنین این سوال را مطرح کرد که چرا ترامپ این همه با مسلمانان دشمنی می کند؟

در ادامه این مقاله آمده است: نتیجه رقابت هیلاری کلینتون از حزب دموکرات با دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقریباً معلوم است ولی نمی توان پیروزی هیچکدام از آنها را در رقابت نهایی پیش بینی کرد هر چند نظرسنجی ها نشان می دهد که اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، کلینتون پیروز میدان رقابت انتخاباتی خواهد بود. 

حمایت افراطی های نژاد پرست از ترامپ
ترامپ به علت دشمنی با مهاجران کشورهای آمریکای لاتین، دین اسلام و مسلمانان و حمایت سرسختانه اش از رژیم اشغالگر اسرائیل از حمایت گسترده راستی های افراطی نژادپرست آمریکا برخوردار است و گذشته از این، در تبلیغات انتخاباتی خود هنگام انتقاد از رقیبانش الفاظ سخیف به کار می برد الفاظی که تا حدی رکیک است.
دشمنی ترامپ با مهاجران کشورهای آمریکای لاتین و تصمیم وی برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک با هزینه دولت مکزیک مساله واضح و روشنی است ولی دشمنی نژادپرستانه اش با دین اسلام و مسلمانان عجیب است زیرا هم با ورود مسلمانان به آمریکا مخالفت می کند و هم وعده می دهد که هر یک از مسلمانان مقیم آمریکا را تحت کنترل و نظارت قرار خواهد داد وعده ای که شاید زمینه ساز بازگشت دوران "مک کارتیسم" ( دوران اتهامات ناروا ) ولی با عنوان ترامپیسم باشد.

اخذ مالیات از عربستان
ترامپ وعده می دهد که اگر در انتخابات پیروز شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدسِ تحت اشغال منتقل می کند و از شهرک سازی رژیم اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری رود اردن سرسختانه حمایت خواهد کرد. برخی از سران عرب از وعده های ترامپ عصبانی نخواهند شد زیرا خودشان با اسرائیل روابط روزافزون دارند ولی حتماً از وعده لزوم اخذ مالیات از عربستان عصبانی شده اند، زیرا ترامپ اعلام می کند که عربستان به علت برخورداری از حمایت ها و پشتیبانی های نظامی و امنیتی آمریکا باید به دولت واشنگتن مالیات پرداخت کند.
پیروزی ترامپ در انتخابات بعید نیست و شاید ضربۀ دوگانه ای به متحدان عرب آمریکا بزند خصوصاً سران عربی که بقای تاج و تخت خود را به دامن رؤسای جمهوری آمریکا از جمله دونالد ریگان و بوش پدر و پسر گره زده بودند و به نیابت از آنها هر جنگی را از جمله جنگ عراق به راه انداختند و درپی براندازی برخی از نظام هایِ ضد اسرائیل از جمله نظام های لیبی، عراق و سوریه به هر نحو ممکن هستند.

اختلافات جمهوریخواهان بر سر نامزدی ترامپ
حزب جمهوریخواه درباره تداوم نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری دچار اختلافات درونی شده است. دسته ای از اعضای حزب جمهوریخواه خواستار استمرار حضور ترامپ در رقابت انتخاباتی هستند زیرا معتقدند که اگر او را از گردونه رقابت انتخاباتی بیرون بکشند، طرفدارانش آشوب و اغتشاش خواهند کرد ولی دسته ای دیگر بر لزوم کنار گذاشتن ترامپ از میدان رقابت انتخاباتی و تعیین یکی از دولتمردان مستقل از جمله " پل رایان " رئیس این حزب در کنگره اصرار می کنند.
"صادق خان" شهردار مسلمان لندن می گوید که ترامپ با مستثنا کردن وی از ورود به آمریکا افتخاری نصیبش (صادق خان) نخواهد کرد. ولی معلوم نیست که آیا سران عرب نیز همچون صادق خان برخورد خواهند کرد یا از مستثنا شدن خود از ورود به آمریکا در پوست خود نخواهند گنجید.
احتمالاً سران عرب یا بیشتر آنها همچون صادق خان برخورد نخواهند کرد و با دست پاچگی به سوی آمریکا به بهانه رعایت اصول وعُرف سیاسی و دیپلماتیک خواهند شتافت.

214 ـ211

پربیننده ترین خبرها