تجلیل مرجع تقلید عراقی از حرکتِ تیم رئال مادرید +عکس

تجلیل مرجع تقلید عراقی از حرکتِ تیم رئال مادرید +عکس
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1395 - 17:55

یک مرجع تقلید عراقی، از موضع گیری تیم رئال مادرید در سوگواری برای کشته های انفجار منطقۀ بلد، تجلیل و قدردانی کرد.

 

آیت الله محمد یعقوبی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله "محمد یعقوبی" از مراجع تقلید عراق، روز پنج با انتشار بیانیه ای از دو اقدام انسان دوستانۀ اروپایی ها در همدلی با عراقی ها و مسلمانان، به نیکی یاد کرد.

بازیکنان تیم اسپانیایی رئال مادرید جمعۀ گذشته در بازی مقابل دیپورتیوو لاکرونیا، در سوگ انفجاری که روز پنج شنبۀ گذشته در کافه تریای طرفداران تیم رئال مادرید در شهر بلد اتفاق افتاد بازوبندی مشکی به بازو بستند. بر روی این بازوبندها، به انگلیسی و عربی، عبارت های تسلیت نوشته شده بود.

در حملۀ سه روز پیش سه تروریست تکفیری گروه تروریستی داعش به تجمع صدها جوان و نوجوان عراقی حامی تیم رئال مادرید در یک قهوه خانه در شهر بلد عراق، دهها نفر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده بودند. گروه داعش بر اساس آموزه ای فرقه ضاله وهابیت تماشا و بازی فوتبال را حرام اعلام کرده است.

بازوبندهای تیم رئال مادرید

پیش از شروع بازی، دوربین ها، بازوبندها را به تصویر کشیدند و تماشاگران، به احترام خانواده های قربانیان یک دقیقه سکوت و عاملان این انفجار را محکوم کردند.

همدردی لالیگا با قربانیان انفجار در عراق

زیرنویس تلویزیون در حمایت از قربانیان عراقی

 

 

ابه نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، آیت الله یعقوبی تاکید کرد موضع گیری هایی از قبیل کمک به قربانیان حوادث طبیعی و جنگ ها و فقر و بیماری و توافقنامه های بین المللی برای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق بشر، زمینه هایی مناسب برای تلاش اندیشمندان و دانشمندان جهت محقق ساختن عزت انسانی و همنوع دوستی از یک سو و نپذیرفتن ظلم و تجاوز و تنفر از سوی دیگر است و این، بهترین راه برای نزدیک کردن همه مردم به یکدیگر جهت محقق ساختن عدالت اجتماعی و سعادت و رفاه برای بشریت است.

کافه تریای طرفداران تیم رئال مادرید در شهر بلد پیش از حمله تروریستی

 

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها