مشکل "حوثی‌ها" فلسطین است!

مشکل
جمعه 11 تير 1395 - 14:20

یک نویسنده و تحلیلگر یمنی از ملت یمن در برگزاری روز جهانی قدس در سایه تجاوزگری همه جانبه ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان ستایش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی المحطوری در مقاله ای که روزنامه الاخبار لبنان منتشر کرد، با کنایه به ائتلاف عربی تحت فرماندهی سعودی و تجاوزگری همه جانبه زمینی و هوایی و دریایی آن به مردم یمن نوشت: ائتلاف سعودی برای دومین سال متوالی با هدایای خود، فقیرترین ملت عرب را مورد اکرام خود قرار می دهد. این اکرام همان " تجاوزگری با قانون جنگل و آیین گرگها" است. تجاوزی که از استفاده از هیچ یک از ابزارهای قتل و کشتار گروهی فروگذار نکرده است و آنها را به روستاها و شهرها ارمغان داده است.

این نویسنده در اشاره به کاربرد انواع سلاح ها علیه کودکان یمنی و درج نام عربستان در فهرست سازمان ملل درباره ناقضان حقوق کودکان در جنگ ها و درگیریها و سپس خارج کردن نام این کشور زیر فشار سعودیها و هم پیمانانش نوشت: در این میان، آنها کودکان یمنی را مورد نهایت لطف و محبت خود قرار دادند زیرا آنها را در اولویت دریافت این هدایا قرار دادند؛ به گونه ای براساس آمار سازمان ملل، 60 درصد کسانی که در حملات هواپیماهای آنها جان باخته اند، کودکان اند؛ هرچند که این سازمان از موضع خود به خاطر تمایل "جناب پادشاه" عقب نشینی کرد.

علی المحطوری افزود: تاریخ چگونه درباره چنین ملتی خواهد نوشت که در برابر این "مشوق های" کشنده و مرگ آور سر تسلیم فرود نیاورد.

وی سپس به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در شهر صنعا پایتخت یمن و حمایت ملت ستم دیده یمن از ملت فلسطین در سایه تهدید دشمنان یمن برای یورش به شهر صنعا اشاره کرد و نوشت: درسایه این حملات همه جانبه علیه ملت یمن، از این مسئله شگفت زده می شوید که هرسال روزی برای قدس "گل سر سبد شهرها"  اختصاص می یابد و یمنی ها در "روز جهانی قدس" برای گرامیداشت آن عاشقانه گردهم می آیند و شعارهای خود را به این مناسب اختصاص می دهند و اینگونه خود را از شعارهای نژادپرستانه و طائفه ای دشمنان خود متمایز می کنند. آنان با خونی که جنگنده های "خادمین حرمین" از آنان ریخته است، دیوار نوشته ای برای تاکید بر ادامۀ مبارزه می نگارند.

این نویسنده سپس به تهدید ائتلاف تحت فرماندهی سعودی درخصوص یورش به شهر صنعا اشاره کرد و نوشت: درسایه محاصره و تهدید به یورش به شهر صنعا، در برابر قلم موی آن هنرمندی که این دیوار نوشته را نگاشته و گفته است که "خدایا اگر حوثی بودن این است، من هم حوثی هستم"، سرتعظیم فرود می آورم. کشوری که چنین دیوار نوشته ای در دل خود دارد، سربلند و سرفراز است و روزی از این هنر خود خرسند و سربلند خواهد بود؛ بر خلاف آرزوی آنان که دوستدارند "دیوار یمنیِ - فلسطینیِ - حوثیِ" منحصر یمن فرو پاشد، این دیوار سد استواری در برابر متجاوزان خواهد ماند.

6-220

پربیننده ترین خبرها