انفجار فرودگاه استانبول؛ نتیجه جنایات ترکیه در منطقه

انفجار فرودگاه استانبول؛ نتیجه جنایات ترکیه در منطقه
شنبه 12 تير 1395 - 23:11

العالم - مقام های ترکیه اعلام کردند که تروریست های داعشی انتحاری سه انفجار فرودگاه استانبول که به کشته شدن 44 نفر و مجروحیت 260 نفر منتهی شد، از روسیه، ازبکستان و قرقیزستان بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان پیش بینی کرده بودند که ترکیه تاوان حمایت بی حد و حصر خود از تروریست ها را خواهد پرداخت و درچنین شرایطی افزایش انفجاروعملیات تروریستی که درچند ماه اخیردر این کشور روی داد ، موضوع دور از انتظاری نبوده است.

اکنون مقام های ترکیه می گویند که عاملان حملات تروریستی فرودگاه استانبول که دهها کشته و مجروح به جا گذاشت، از جمهوری های شوروی سابق آمده بودند.

خبرگزاری فرانسه امروز(شنبه) درگزارشی با اشاره به این که هزاران تبعه جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی به گروه های تروریستی به ویژه "داعش" در سوریه و عراق پیوسته اند، به نقل از سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد: حدود 7 هزار تبعه اتحاد جماهیر شوروی سابق پس از فروپاشی به گروه های تروریستی پیوسته اند.  

2 هزارو900 نفر این تروریست ها عمدتا از جمهوری های بی ثبات مانند چچن و داغستان هستند.

تروریست های قفقاز از دهه 90 قرن بیستم قبل از سوریه و عراق برای جنگ راهی بوسنی، افغانستان و پاکستان شده بودند.

مرکز پژوهش های گروه بحران های بین المللی گزارش کرد: کشورهای فقیر آسیای میانه بزرگترین منبع تروریستم بوده و 2 تا 4 هزار نفر از این منطقه به داعش پیوسته اند.  

کارشناسان روس در امور مسایل خارجی اعلام کردند که تا پایان سال 2014 بیش از 500 نفر از ازبکستان، 360 نفر از ترکمنستان، 190 نفر از تاجیکستان، 100 نفر از قرقیزستان و 250 نفر نیز از قزاقستان به گروه های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند. 

شورشیان چچن که اوایل سال 2000 موفق به ایجاد امارت اسلامی در این منطقه نشدند در تابستان سال  2012 به طور گروهی راهی سوریه شدند. 

مهمترین این اشخاص عمر چچنی بود که آمریکا بارها خبر کشته شدنش را اعلام کرد؛ وی متولد وادی بانکیسی در گرجستان و از جسورترین تروریست های گروه داعش است. 

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش آماده مقابله با این تروریست ها قبل از بازگشت به روسیه است.

"سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه نیز مدتی قبل اعلام کرد که تاکنون دو هزار نفر از تروریست های یاد شده در اثر بمباران های 5 ماهه بمب افکن های روسی (از هشتم مهرماه سال 94) در سوریه کشته شده اند.   

206-201-9
 

پربیننده ترین خبرها