کمک هسته‌ای رژیم صهیونیستی به هند؛ چگونه و چرا؟!

کمک هسته‌ای رژیم صهیونیستی به هند؛ چگونه و چرا؟!
دوشنبه 14 تير 1395 - 19:21

العالم - رژیم صهیونیستی به طور پنهانی به هند در زمینه برنامه هسته‌ای و افزایش توانمندی اتمی و موشکی این کشور در مقابل برتری بر همسایه مسلمانش یعنی پاکستان کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مطلب را مجله صهیونیستی "اسراییل دیفنس" افشا کرد و نوشت: "وکرام سنجیت" از مسئولین سابق وزارت امور خارجه هند گفته است که هدف از همکاری فناوری سری میان اسراییل و هند بهبود توانمندی اتمی هند است. 

سنجیت افزود: دهلی نو و تل آویو بسیار می کوشند همکاری اتمی شان سری باقی بماند، لذا در چارچوب همکاری پنهان میان طرفین، شماری از دانشمندان اتمی اسراییل ضمن بازدید از تاسیسات اتمی هند، درباره پیشرفت و همچنین تضمین ایمنی آن مشورت هایی ارائه دادند.

وی یادآور شد: چین و پاکستان پیشرفت اتمی هند را تهدیدی برای خود می دانند که افشای همکاری اتمی اسراییل و هند امکان دارد باعث تیره شدن روابط چین و اسراییل شود.   

این دیپلمات هندی گفت: همکاری هند با صنایع اتمی اسراییلی بیشتر از پیش بینی ها گسترش یافته و اسراییل می خواهند به هند برای تحقق برتری فناوری و نظامی اش بر پاکستان در تمام سطوح کمک کند.  

این مسئول سابق هندی یادآور شد: تل آویو در چارچوب فراهم ساختن زمینه تحقق برتری کیفی هند بر پاکستان، هر ساله به صنایع نظامی هند جهت امروزینه سازی 100 فروند موشک بالستیک دوربرد اهدا می کند.  

سنجیت با تاکید نسبت به اینکه همکاری هند واسراییل فقط به فناوری، نظامی و امنیتی محدود نشده و زمینه های دیپلماتیک و سیاسی را نیز شامل می شود، افزود: شماری از مقامات هندی برای ملاقات با نمایندگان لابی های یهودی به آمریکا می روند که هدف از آن کسب کمک از لابی های مزبور جهت کمک به دولت دهلی نو برای تحقق منافعش در آن کشور می باشد.  

رژیم صهیونیستی اخیرا افشا کرد که با هند در زمینه امروزینه سازی سامانه پدافند موشکی "باراک 8" همکاری کرده و این سامانه برای دفاع  از اهداف هندی و صهیونیستی آزمایش شده است. 
206-201
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها