ترکیه، در به در به دنبال ژنرال های فراری!

ترکیه، در به در به دنبال ژنرال های فراری!
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 08:38

العالم - مقام های ترکیه با اعلام خبر برکناری تعدادی افسر ارشد ارتش این کشور ، تایید کردند که 9 ژنرال به همراه دهها سرباز و افسر همچنان فراری هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " فکری ایسیک" وزیردفاع ترکیه با اعلام اینکه 311 سرباز، و 9 ژنرال فراری شده‌اند، گفت که 167 ژنرال دراین مدت از کار برکنار شده و درسمت های دیگری گمارده شده اند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از ایسیک گزارش کرد که 94 ژنرال در نیروی زمینی، 22 دریادار و 44 ژنرال شاغل در نیروی هوایی این کشور، از سمت خود برکنار شده‌اند.

وزارت کشور ترکیه پس از کودتای نافرجام 18 هزار نفر دستگیر شده‌اند؛ 50 هزار گذرنامه هم باطل و صاحبانشان ممنوع‌الخروج شده‌اند.

آن دسته از مخالفان اردوغان که هنگام کودتا کشته شدند هم قرار است بدون تشریفات و مراسم مذهبی  در محل تجمع حیوانات ولگرد و محلی به نام «گورستان خائنان» دفن شوند.

شهردار استانبول گفته که هدف از ساخت این گورستان این است که آیندگان به قبر خائنان، آب دهان بیاندازند.

گروهی از نظامیان در روزهای پانزدهم و شانزدهم ژوئیه تلاش کردند با سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان حکومت را در ترکیه به دست گیرند. هنگام کودتا جت‌های جنگی در آسمان استامبول و آنکارا پرواز کردند و ارتش پل‌های بسفر و سلطان محمد فاتح در استانبول را بوسیله تانک و سربازها مسدود کرد. طی این عملیات، بسیاری خطوط تلفن و اینترنت قطع بودند. حکومت ترکیه برای مبارزه با کودتاگران از پلیس درخواست کمک کرد و به دنبال پیام اردوغان و به خیابان آمدن مردم کودتا شکست خورد.

9

پربیننده ترین خبرها