بازداشت کودتاچیان ترکیه در طویله!

بازداشت کودتاچیان ترکیه در طویله!
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 16:43

العالم ـ سازمان عفو بین الملل، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که با گذشت بیش از دوهفته از وقوع کودتا، مقام های ترکیه افراد زیادی را در مکان های نامشخص از جمله مراکز نگهداری حیوانات تحت بازداشت دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " اندرو گاردنر" کارشناس مسایل ترکیه در سازمان عفو بین الملل در گفتگو با خبرگزاری آلمان(د پ ا) در استانبول گفت که به سبب پرشدن ظرفیت زندانهای عادی، بازداشت شدگان در سرتاسر کشور در مراکز ورزشی یا مراکز پرورش حیوانات در شرایط غیرانسانی نگهداری می شوند.

به نوشته سومریه نیوز، گاردنرافزود: باید به بازداشت شدگان اجازه داده شود با خانواده‌هایشان تماس برقرار کنند و به آنها نیز این امکان داده شود تا برای وکیل اختیار کنند.

گاردنر گفت: مقام های ترکیه هنوز فهرستی رسمی از زندانیان و مکان بازداشت آنها بویژه آنهایی که متهم به رهبری کودتا هستند، تهیه نکرده است. سازمان عفو بین الملل در گزارشی در هفته گذشته هشدار داده بود که ممکن است پلیس ترکیه در شکنجه افرادِ متهم به طراحی کودتا مشارکت کند؛ مساله ای که دولت ترکیه آن را تکذیب کرد.

در پی اعلام رییس جمهوری ترکیه برای انجام "پاکسازی" در پی کودتای نافرجام در 15 جولای گذشته که به کشته شدن بیش از 230 نفر انجامید، مقام های ترکیه بیش از 60 هزار نفر از ارتش و دستگاه قضایی و بخش خدمات شهری و آموزش و پرورش و پزشکی و حتی کارکنانی در فدراسیون فوتبال این کشور را بازداشت کردند و از آنها بازجویی می کنند.

210-9

پربیننده ترین خبرها