اظهارات بروجردی درباره توطئه آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی

اظهارات بروجردی درباره توطئه آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 22:56

"علاء الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توطئه آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی را محکوم و تاکید کرد که ملت سوریه اجازه تجزیه این کشور را نمی دهد.

به گزارش شبکه خبری "العالم"، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق پایتخت سوریه بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی ارضی سوریه تاکید کرد.  
بروجردی با اشاره به پیروزی های ارتش سوریه در حلب به عنوان نقطه عطف تاریخ سوریه نسبت به پیروزی نهایی ملت سوریه و شکست تروریست ها که باعث کشته شدن دهها هزار بی گناه شده اند و همچنین نسبت به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ابراز امیدواری کرد.
وی ادامه داد: حل بحران سوریه مبتنی بر گفت و گو میان طرف های سوری بوده و تحمیل هر گونه راه حل خارجی بر این کشور به معنی تحمیل دیکتاتوری بر آن است.
بروجردی یادآور شد: هر طرف که می خواهد مشکل سوریه حل شود باید به ملت سوریه اجازه دهد سرنوشتش را خود تعیین نماید. 
وی از سازمان ملل متحد خواست که به تلاش برای خروج اهالی مناطق محاصره شده از شرق حلب ادامه دهد.
بروجردی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد که طرح عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با این رژیم با شکست مواجه خواهد شد. 
علاءالدین بروجردی که درراس یک هیات پارلمانی به سوریه سفر کرده است، امروز با بشار اسد رئیس جمهوری، ولید العلم وزیر خارجه و معاون نخست وزیر و هدیه عباس رئیس مجلس سوریه دیدار و با آنان پیرامون مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه گفت و گو کرد.  

206-9 

پربیننده ترین خبرها