حمله به محل نشست سران جیش الفتح؛

آخرین وضعیت گروه‌های تروریستی در حلب +فیلم

چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 21:58

غرب حلب، (العالم) ‏ ــ ارتش سوریه و همپیمانانش به عملیات نظامی خود در شماری از مناطق واقع در جنوب غرب حلب ادامه می دهند.

حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه، در گزارش زنده از غرب حلب خاطرنشان کرد: ارتش سوریه در مهم ترین رویداد امروز، اجتماع سرکرده های افراد مسلح در شهر بنش در حومه حلب را هدف قرار داد.
وی توضیح داد: در این نشست شماری از رهبران به اصطلاح جیش الفتح و دیگر گروه های مسلح شرکت کننده در عملیات حلب حضور داشتند. آنها در حال پی ریزی نقشه انجام عملیات نظامی در این منطقه بودند.
حسین مرتضی افزود: همه افرادی که در این اجتماع حضور داشتند، کشته شدند اما تا کنون اسامی آنان مشخص نشده است اما منابع نظامی سوریه در گفت وگو با خبرنگار العالم تاکید کردند: در این نشست فرماندهان بلندپایه خارجی چچنی و ترکمنستان شرکت کننده در عملیات حلب وفرماندهان تروریست های انتحاری حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: جنگنده ها امروز مراکز تجمع تروریست ها در جنوب شهر را به شدت مورد حمله قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند. نیروی هوایی سوریه همچنین عمق مواضع گروه های مسلح و جاده های امدادرسانی آنها را از سمت منطقه الراشدین 4 و الحکمه هدف قرار داد.
خبرنگار العالم از تپه های مشرف بر دیوارهای دانشکده توپخانه خاطرنشان کرد: گروه های مسلح چند روز پیش نام 72 تن از کشته های خود را اعلام کردند که بخش عمده آنها را فرماندهان تشکیل می دهند که در هفته گذشته در حمله به دانشکده توپخانه در حلب به هلاکت رسیدند.
خبرنگار العالم در مورد آخرین تحولات مربوط به نبردهای حلب گفت: ظرف چند ساعت گذشته چند تپه باقیمانده در ورای منطقه طرح 1070 به کنترل ارتش درآمد.
وی اظهار داشت: نیروهای سوریه با همکاری نیروی هوایی سوریه و روسیه ظرف چند روز گذشته جاده های امدادرسانی گروه های مسلح و مراکز تجمع آنها و نشست هایشان را در حومه ادلب هدف قرار دادند .
از سوی دیگر ارتش سوریه و همپیمانانش مرکز فرماندهی گروهک تروریستی داعش در شرق فرودگاه دیرالزور را منهدم کرد.
نیروی هوایی سوریه مراکز شلیک موشک و مقر ضد زرهی را به همراه سه خودرو متعلق به افراد مسلح گروه داعش منهدم کرد . منابع خبری همچنین از به هلاکت رسیدن هفده مسلح در تپه کروم الرشدیه و الجفره و الحویقه در دیرالزور خبر دادند.
ارتش و همپیمانانش شماری از افراد مسلح را در مزارع الدرخبیه و خان الشیخ و اطراف مزرعه بیت جن در ریف دمشق به هلاکت رساند و تلفات سنگینی به صفوف تکفیری ها وارد کرد و خودروهای مجهز به تیربار در حومه السلمیه در حومه شرق حماه را منهدم کرد.

209

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها