نخستین مدال طلای ایران با شکستن رکورد المپیک +ویدیو

شنبه 23 مرداد 1395 - 07:48

کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم با دریافت نخستین مدال طلای کاروان ایران توانست همچنین رکورد بازی های المپیک در این وزن را شکسته و به نام کشورمان ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسابقات وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم بازی های المپیک ریو 2016 از ساعت 2:30 دقیقه بامداد امروز آغاز شد.

در پایان بخش یک ضرب کیانوش رستمی نماینده کشورمان با مهار وزنه 179 کیلوگرم در مکان نخست قرار گرفت. رستمی در حرکت اول خود وزنه 174 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد و در حرکت دوم با مهار وزنه 179 در صدر جدول یک ضرب قرار گرفت و  در حرکت سوم خود موفق به مهار وزنه 182 کیلویی نشد.

رستمی کار خود در دو ضرب را با انتخاب وزنه 215 کیلوگرمی آغاز کرد اما نتوانست آن را بالای سر ببرد. او در ادامه موفق شد در دومین حرکتش وزنه 215 کیلوگرم را مهار کند. رستمی در حرکت سوم موفق شد وزنه 217 کیلوگرمی را بالا برده و ضمن شکستن رکورد المپیک، مدال طلای دسته 85 کیلوی وزنه برداری المپیک ریو را کسب کند.

وزنه بردار شایسته کشورمان در حرکت یک ضرب موفق شد با مهار ۱۷۹ کیلوگرم پیشتاز گروه خود شود و در ادامه با بالای سر بردن وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی در حرکت دو ضرب، ضمن کسب مدال طلا دو رکورد جهانی و المپیک را در حرکت دو ضرب و در مجموع با 396 کیلوگرم بشکند و استارت مدال گیری کاروان ایران را در روز هفتم به بهترین شکل ممکن بزند.

 با این مدال ایران در رده 36 جدول رتبه بندی المپیک ریو جای گرفت.

کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرده بود.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها