تلفات سنگین جیش الفتح در حلب

تلفات سنگین جیش الفتح در حلب
سه شنبه 2 شهريور 1395 - 13:00

گروه تروریستی جیش الفتح در درگیریهای فرسایشی حلب تلفات و خسارات زیادی دیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از المنار، حتی با وجود حمایتهای بین المللی و منطقه ای و تامین سلاح و مهمات برای جیش الفتح، این گروه تروریستی از نظر تامین نیرو برای افراد مسلح ناتوان است، زیرا آنان در نبرد حلب به شدت تلفات داشته و تعدادشان کاهش یافته است.
اما آیا "جیش الفتح" پس از درگیریهای فرسایشی اخیر حلب، سردرگم شده است ؟ این سئوال کاملا منطقی و واقعی است زیرا  درگیریهای اخیر در جنوب و غرب حلب؛ تلفات و خسارات سنگینی برای جیش الفتح داشته است.

در روزهای اخیر کمبود نفرات در جیش الفتح به خوبی قابل لمس است ، برجسته ترین نشانه آن نیز تبلیغات گسترده برای تشویق به جذب نیرو برای این گروه تروریستی است.
بر اساس گزارشها، بیش از 1000 مسلح  با ذکر اسامی کشته شده اند، که نام بیش از 50 مسئول عملیاتی نیز درمیان آنان به چشم می خورد و هزاران نفر نیز زخمی شدند که به اصطلاح نظامی ها از رده خدمت خارج شدند.
کمبود نفرات به گونه دیگر نیز بروز کرده است، به صورتیکه این گروه تروریستی با جذب کودکان و آنان را پس از دورۀ آموزشی کوتاه مدت به صحنه نبرد اعزام می کند.

جیش الفتح دراقدام ملموس دیگری با بلندگوها به خیابانها آمد و به جمع آوری جوانان از خیابانهای ادلب و حومه آن پرداخت و برای جذب و تحریک جوانان ؛ مبالغ گزاف و سفر به ترکیه را وعده داد، سپس آنان را در مواضع افراد مسلح با عنوان تثبیت در مناطق نظامی توزیع کرد.

مداخله شخصی "عبدالله المحیسنی" مبلغ و تروریست سعودی از دیگر دلایل ناکامی این حملات است، وی که روزانه برای آزادی حلب  رجز می خواند و وعده می داد ، فعلا این مساله را رها کرده و همه پستهای خود در تویتر را به مساله  دعوت برای پیوستن به جیش الفتح شکست خورده  اختصاص داده است.


217
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها