نماینده مجلس عراق:

برکناری زیباری باعث صرفه جویی است

برکناری زیباری باعث صرفه جویی است
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 17:17

العالم - عضو کمیته مبارزه با فساد پارلمان عراق گفت: "هوشیار زیباری" وزیر دارایی عراق معادل 12 درصد بودجه سالانه پارلمان با 328 نماینده را خرج می کند؛ لذا برکناری وی باعث صرفه جویی در هزینه های دولت عراق خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری "العالم"، "هاشم الموسوی" افزود: برکناری زیباری با توجه به موضوع صرفه جویی در عراق اقدامی ضروری برای صرفه جویی در هزینه های دولتی است.
الموسوی که با پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" گفت و گو می کرد، ادامه داد: رویکرد فضای مجلس به طرف برکناری وزیر دارایی است اگر همان ساز و کار برکناری "خالد العبیدی" وزیر دفاع یعنی رای گیری مخفی استفاده شود.
وی خاطر نشان ساخت: این ساز و کار باعث می شود نمایندگان در قید و بند تعارفات فراکسیون های سیاسی پارلمان درباره استیضاح نباشند.   
"جاسم محمد جعفر" نماینده ائتلاف "دولت قانون" پیشتر گفته بود که روز سه شنبه آینده زمان برگزاری جلسه برکناری زیباری است اما این امکان را نیز مطرح کرد که تعدیل کابینه به پس از عید قربان موکول شود.
پارلمان عراق پنجشنبه گذشته زیباری را بنا به درخواست "هیثم الجبوری" استیضاح کرد که الجبوری گفت درخواست سلب اعتماد به وزیر دارایی توسط 100 نماینده امضا شده اما منوط به آنکه رای گیری مخفی باشد.

206-9 

پربیننده ترین خبرها