واشنگتن پست: 100.000 تروریست ثمرۀ مبارزه ما با تروریسم

واشنگتن پست: 100.000 تروریست ثمرۀ مبارزه ما با تروریسم
يکشنبه 21 شهريور 1395 - 22:31

روزنامۀ آمریکایی "واشنگتن پست" در تحلیلی به مناسبت حادثۀ یازده سپتامبر سال 2001 وضعیت جهان را پیش و پس از لشکر کشی های آمریکا به بهانۀ مبارزه با تروریسم مقایسه کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم،  واشنگتن پست نوشت جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا 9 روز بعد از حملات 11 سپتامبر 2001، برای پاسخگویی دربارۀ این حملات در کنگره حاضر شد.
در سخنان بوش به ضرورت تحقق دو هدف اشاره شد: نخست، اجرای اصلاحات و بهینه سازی وضعیت امنیتی داخل آمریکا و دوم، حملۀ فراگیری علیه "افراط گرایی" که به جنگ و نزاع با غرب فرا می خواند.
واشنگتن پست می افزاید که احتمالا هدف اول محقق شده است. آمریکایی ها در وضعیت امنیت بهتری قرار دارند و احتمالا در معرض حملۀ دیگری مانند حادثۀ یازده سپتامبر قرار نخواهند گرفت اما مبارزه برای شکست دادن شبکۀ جهانی  گروه های خشونت طلب و افراط گرا که غرب را آماج حملات خود قرار می دهند، نه تنها نتیجۀ مورد انتظار را نداشته، بلکه باعث تشدید مشکل شده است. چنان که امروز تروریسم بیش از هر زمان دیگری سراسر جهان را فرا گرفته است.
واشنگتن پست خاطرنشان می کند که سازمان القاعده، به سرکردگی اسامه بن لادن، هدف قرار گرفت و قدرتش برای برنامه ریزی حملات پیچیده کاهش یافت و شاخه های وابسته به آن در شمال آفریقا و یمن نیز تضعیف شدند اما القاعده هنوز در سوریه و سایر مناطق فعال است. افزون بر این، داعش هم قدرت یافته است و علی رغم شکست های پیاپی در عراق و سوریه، عناصر خود را در سراسر جهان به عملیات تروریستی تشویق می کند.
این نشریه به نقل از "ریچارد کلارک" مشاور امور مربوط به تروریسم در دورۀ ریاست سه رئیس جمهور گذشته نوشت: «امروز حدود صد هزار نفر عضو گروه های تروریستی در سراسر کشور هستند که این تعداد بسیار بیشتر از 15 سال پیش است».


202
 

پربیننده ترین خبرها