ویدیو؛ رسانه‌های ناامیدِ عربی و یقۀ پیراهن بشار اسد!

چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 16:59

روزنامه مشهور عربی، ناامید شدن شبکه های تلویزیونی مخالف دولت سوریه از تکذیب حضور بشار اسد در نماز عید قربان و "گیر" دادن آنها به یقۀ پیراهن او را به باد تمسخر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خالد الجبوسی نویسنده و تحلیلگر فلسطینیِ روزنامه "رأی الیوم" در واکنش به ناتوانی شبکه‌های ضد مقاومت در تکذیب حضور بی‌سابقه بشار اسد در نماز عید قربان با خودرو شخصی، نوشت: "وقتی به هیچ روشی نمی توانی حضور رئیس جمهور را تکذیب کنی، کافی است از نامرتب بودن یقۀ پیراهن او سخن بگویی و به تلاش  برای حفظ احساسات ضد اسد در میان مخاطبانت ادامه دهی!"

الجیوسی تأکید کرد: این بار، رسانه‌های مخالف با رئیس جمهور سوریه نتوانستند به هیچ بهانه‌ای حضور او در مراسم نماز عید در داریا را منکر شوند، یا ادعا کنند که این تصاویر چند روز قبل از عید ضبط شده، بنا بر این مجبور شدند "یقۀ" پیراهن بشار اسد را بهانه کنند و تصویری را نشان دهد که در آن، یقۀ پیراهن اسد از کت او خارج شده است! هرچند اسد که این بار برخلاف معمول کراوات نبسته و شاید عمدا یقۀ باز پیراهنش را از کت بیرون گذاشته بود، با اشارۀ یک تصویربردار، یقه پیراهنش را مرتب کرد و به راهش برای رسیدن به صف اول نماز عید ادامه داد..
تحلیلگر رأی الیوم نوشت: به نظر می رسد احاطۀ دوبارۀ ارتش سوریه بر داریا، "شوک" و ناامیدیِ بزرگی را در میان مخالفان رئیس جمهور سوریه ایجاد کرده و این ناامیدی بر صفحۀ تلویزیون‌هایی که سخنگوی این مخالفان هستند، خودنمایی می کند. آنها برای جلب نظر و برانگیختن احساسات مخاطبان خود، در گزارش‌های "بی‌کلام" از بازگشت داریا به کنترل ارتش سوریه، باز هم تصاویری از کودکان آوارۀ داریا را با موسیقی غمگین پخش کردند، اما به نظر می رسد که برای برانگیختن احساسات برضد اسد، باید روش های دیگر انتخاب کنند، چون این روش‌ها دیگر کارایی ندارد و کسانی که زمانی دولت سوریه را تکفیر کردند و با آن جنگیدند و از سوریه رفتند، ناگزیرند به آن باز گردند، چرا که ظاهراً اسد هرگز سوریه را ترک نخواهد کرد و با خودروی شخصی خود کم کم به همه شهرهای کشورش سرکشی خواهد کرد، زیرا –به بیان ساده- دشمنان اسد در سرنگونی او ناکام ماندند.
گفتنی است، رسانه های مخالف دولت و ملت سوریه که نتوانستنند حضور بی سابقه بشار اسد در نماز عید قربان در منطقه داریا را انکار کنند، برای سرپوش گذاشتن بر "شوک" ایجاد شده از این حضور، ناامیدانه به "حاشیه" های این موضوع پرداختند. به عنوان مثال، شبکه سعودی العربیه تیتر ویدیوی حضور بشار اسد در داریا را اینطور انتحاب کرد: "درخواست عکاس از بشار اسد چه بود؟!"

تیتر عجیب العربیه درباره حضور بشار اسد در نماز عید

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها