درخواست روسیه از امریکا درباره سوریه

درخواست روسیه از امریکا درباره سوریه
شنبه 27 شهريور 1395 - 19:06

العالم - وزیر امور خارجه روسیه امروز( شنبه) خواستار مشارکت نظامیان آمریکایی در نظارت بر روند آتش بس در سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه روسیا الیوم به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف در تماس تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه امریکا خواستار مشارکت کامل ارتش آمریکا در ساختار مراقبت و نظارت بر آتش بس در سوریه شده است.

لاوروف همچنین برای سومین بار خواستار انتشار جزییات توافقنامه مسکو و واشنگتن در باره سوریه شد و بر علنی شدن توافق کشورش با آمریکا در باره سوریه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه ابهام و تعابیر دو گانه جامعه جهانی از مفاد این توافقنامه تاکید کرد.

دو طرف در باره اجرای مفاد توافقنامه ژنو در باره سوریه از جمله تقویت آتش بس، تسهیل در دسترسی ساکنان حلب به کمک های انسانی و مبارزه مشترک با تروریسم گفت وگو و تبادل نظر کردند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه هفته گذشته (نوزدهم شهریور) در پایان مذاکرات 14 ساعته خود در ژنو، از توافق بر سر نقشه راه برای آتش‌بس سوریه و همچنین آغاز فرآیند عملیات سیاسی در این کشور جنگ‌زده خبر دادند که این آتش بس تاکنون چند بار تمدید شده است.

یادآور می شود وزارت دفاع آمریکا امروز( شنبه) اذعان کرد که نیروهای ویژه خود را در داخل سوریه مستقر کرده است.

پنتاگون مدعی شد که این اقدام برای حمایت از ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح مورد پذیرش طرفین انجام شده است.

آدریان رانکین سخنگوی پنتاگون گفت: "در پاسخ به درخواست ترکیه، توافق شد که نیروهای ویژۀ آمریکایی با نیروهای ترکیه و گروه‌های معارض مورد قبول، همراه شوند."

9

پربیننده ترین خبرها