حرف هایی که بشار اسد در دیدار جابری انصاری زد

حرف هایی که بشار اسد در دیدار جابری انصاری زد
دوشنبه 29 شهريور 1395 - 19:04

رئیس جمهوری سوریه گفت: امروز دشمنان تمام توان و امکانات خود را برای تداوم جنگ تروریستی و بحران در سوریه به کار بسته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد امروز(دوشنبه) در دیدار با حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افزود: هرچه دولت سوریه در میدان نبرد و صحنه آشتی ملی موفق عمل کند، پشتیبانی دشمنان از گروه های تروریستی بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: تجاوز آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور در راستای حمایت از داعش نمونه ای از این پشتیبانی است.

اسد بر اهمیت حمایت جمهوری اسلامی ایران، روسیه و دیگر کشورهای دوست از پایداری ملت سوریه درمبارزه با تروریسم تاکید کرد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دراین دیدار گفت: ایران برای هرگونه حمایتی از سوریه در نبرد سرنوشت ساز با تروریسم مصصم است.

حسین جابری انصاری افزود: روابط مستحکم ایران وسوریه فقط بر منافع مشترک دو کشور محدود نمی شود بلکه این روابط براساس دیدگاه مشترک و آگاهی سیاسی دو کشور از خطراتی است که همه ملت های منطقه را تهدید می کند.

وی اضافه کرد: مهمترین این خطرات تروریسم و تندروی است.

معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه همچنین با وزیرخارجه سوریه دیدار و اوضاع سیاسی و میدانی سوریه و منطقه را مورد بحث و بررسی قراردادند.

حسین جابری انصاری و ولید المعلم در این دیدار بر اهمیت گسترش هماهنگی و همکاری های دوجانبه و تشکیل کمیته ای برای برگزاری دوره ای جلسات به منظور دستیابی به اهداف راهبردی مشترک در آینده تاکید کردند.

این دیدارها با حضور محمد رضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و بثینه شعبان مشاور رسانه ای و سیاسی رئیس جمهوری سوریه برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها