ویدیو: زندگی رقت‌بار مردم یمن در سایۀ محاصرۀ عربستان

جمعه 2 مهر 1395 - 21:56

صنعا (العالم) – در حالی که اوضاع انسانی یمن به دلیل تجاوز عربستان سعودی هر روز بدتر می شوئد، سازمان های بین المللی نسبت به وقوع فاجعۀ انسانی در این کشور هشدار می دهند.

خبرنگار العالم در یمن گزارش داد که سازمان بین المللی آکسفام اعلام کرده است وضع یمن در آستانه فاجعه است و بیش از 20 میلیون یمنی در سایه جنگ و محاصره 18 ماهه برای زنده ماندن می جنگند.
زندگی مردم یمن به خاطر جنگ و محاصره نابود شده و کشور در آستانه تراژدی انسانی است. این شرایط باعث شده است که میلیون ها نفر برای زنده ماندن حتی وسایل ابتدایی را نداشته باشند. آنان به دنبال لقمه نانی برای خوردن و آبی برای نوشیدن هستند که نه سازمان های امداد رسانی، بلکه خیرین برایشان تهیه می کنند.   
یک شهروند یمنی به خبرنگار العالم گفت: «قبلا آب را تانکری می خریدیم اما حالا گالنی می خریم، چه کار کنیم».
گزارش جدید آکسفام حاکیست که 80 درصد از 25 میلیون جمعیت یمن به کمک های فوری نیازمندند، به ویژه که مردم با خطر گرسنگی ناشی از محاصره مواجه اند.    
یک شهروند دیگر گفت: «مردم یمن قوت روزانه خود را ندارند. بسیاری شغل خود را از دست داده اند. محاصره زمینی، هوایی و دریایی ادامه دارد، مواد غذایی با دشواری بسیار زیاد وارد یمن می شود».
زیان اقتصادی در این مدت بیشتر از 12 میلیارد دلار بوده که باعث شده شرکت های خصوصی هزاران کارگر خود را به خاطر ویران شدن تاسیساتشان اخراج کنند. 70 درصد نیروی شاغل در یمن کار خود را به خاطر حمله و محاصره سعودی از دست داده اند.  
شهروند دیگری نیز گفت: «کارگر کارخانه ریسندگی و بافندگی بودم. 1100 نفر بودیم و خانواده هایمان را نان می دادیم، تا اینکه روز 28 رمضان سعودی ها کارخانه را به طور کامل نابود کردند و ما آواره شدیم».
کارشناسان نسبت به استمرار بحران های جدید اقتصادی و انسانی به خاطر سیاست های سعودی و مزدورانش و تشدید محاصره و بی تفاوتی جامعه جهانی برای عمل به مسئولیت هایش جهت نجات مردم یمن هشدار دادند.
فعالیت سازمان های امداد رسانی بین المللی برای رفع بحران انسانی ناشی از محاصره عربستان به دلیل جلوگیری این کشور از رسیدن کمک های انسان دوستانه به افراد نیازمند در یمن بسیار محدود است. 
 

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها