روسیه خواستارتحقیق درباره حمله به کاروان حلب شد

روسیه خواستارتحقیق درباره حمله به کاروان حلب شد
شنبه 3 مهر 1395 - 12:49

وزیر امور خارجه روسیه بر اصرار کشورش برای تحقیقات درباره حمله به کاروان کمک های بشردوستانه نزدیک شهرک "اورم کبری" در اطراف حلب تاکید کرد. آمریکا ادعا کرده که روسیه مسوول این حمله است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، لاوروف در کنفراس مطبوعاتی پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، که دیروز جمعه برگزار شد، گفت که از همکارانش خواسته است امکان حضور در محل حادثه به منظور انجام تحقیقات شفاف را فراهم کنند.
وی افزود: "به سختی می توان نوع سلاحی را که در حمله به این کاروان مورد استفاده قرار گرفته است مشخص کرد."

وی خاطرنشان کرد که ممکن است در حمله به این کاروان از بمب یا گلوله های توپخانه استفاده شده باشد.
وزیر خارجه روسیه یادآور شد که یکی از گروه های مسلح در سوریه از چند ماه قبل تهدید کرده بود که به کاروان کمک های بشردوستانه در حلب حمله خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد که همتای امریکایی اش، جان کری، به وی گفته است که منافع امریکا هم مشخص شدن حقیقت در این حادثه را می طلبد.
لاوروف: درباره سوریه طرح "ب" نداریم
وزیر خارجه روسیه تصرح کرد که کشورش هرگز حرفی از طرح "ب" درباره حل مسأله سوریه نزده است زیرا بحران این کشور اساسا راه حل نظامی ندارد.
وی افزود که همتای امریکایی اش هم همین عقیده را دارد.
لاوروف همچنین گفت: "در نشست روز پنج شنبه در نیویورک، برخی اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه، یکصدا با تقویت (طرح ب) مخالفت کردند."
لاوروف: اصرار بر کناره گیری اسد نقض قطعنامه شورای امنیت
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت اصرار بر کناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.
لاوروف خاطرنشان کرد: "ما نمی توانیم اجازه دهیم که یک گروه (که خود را نمایندگان سوریه می دانند) قطنامه های شورای امنیت را که به وضوح بر ضرورت آتش بس بدون پیش شرط تأکید دارند، نقض کنند."
وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس، خواستار پایبندی به قطعنامه شورای امنیت به جای تسلیم شدن در برابر تمایلات و توقعات برخی گروه های شرکت کننده در مذاکرات شد و گفت که این گروه ها مشارکت خود در مذاکرات را به مشخص شدن سرنوشت بشار اسد منوط کرده اند و این، نقض صریح و آشکار اصول ذکر شده در متن قطعنامه شورای امنیت است.
لاوروف در پایان خاطرنشان کرد که کمک های قانونی مسکو به دمشق در جلوگیری از فروپاشی دولت سوریه نقش داشته است.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها