هشدار ارتش سوریه به گروههای مسلح در حلب

هشدار ارتش سوریه به گروههای مسلح در حلب
جمعه 16 مهر 1395 - 12:00

ارتش سوریه به گروههای مسلح و خانواده‌های آن‌ها هشدار داده اگر از فرصت خروج از حلب استفاده نکنند و در مناطق شرقی این شهر باقی بمانند، «سرنوشتی اجتناب‌ناپذیر» در انتظارشان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این هشدار در حالی‌ست که با پایان آتش‌بس یک هفته‌ای مورد توافق آمریکا و روسیه، نبردها در حلب به‌طور کم‌سابقه‌ای شدت گرفته و نیروهای دولتی سوریه، نیز می‌گویند دست به پیشروی‌هایی در این منطقه زده‌اند.

ارتش سوریه در بیانیه‌ ۱۴ مهر خود اعلام کرد راهی در شمال حلب که به شورشیان کمک می‌کرد مایحتاج خود را تامین کنند، مسدود شده و ارتش از محل دقیق حضور شورشیان و زرادخانه‌های سلاح و مهمات آن‌ها «باخبر است».

در این بیانیه از شورشیان خواسته شده سلاح را زمین گذاشته و محل را ترک کنند، یا خودشان و خانواده‌شان در انتظار «سرنوشتی محتومی» باشند که «در انتظارشان است».

درهمین حال فرماندهی کل قوا و نیرو های مسلح ارتش سوریه از کاهش تعداد حملات هوایی ضد مواضع تروریست ها در مناطق شرقی حلب خبر داد.

فرماندهی کل دربیانیه ای که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) آن را منتشر کرد، افزود: پس از موفقیت های پیاپی نیروهای مسلح مان در حلب و قطع همه ای خطوط ارتباط گروهک های تروریستی و منهدم ساختن مراکز حیاتی و مقر های آنها، لذا به دلیل بهبود بخشی اوضاع انسانی شهروندان ساکن حلب که گروهک های تروریستی از آنها به عنوان گروگان و سپر های بشری نیز استفاده می کنند، فرماندهی کل تصمیم گرفت که تعداد ضربات هوایی و توپخانه ای علیه مواضع تروریست ها را کاهش بدهد تا به مردم کمک کند به سمت مناطق امن بروند.

گفتنی است گروهک های تروریستی که در محلات شرقی حلب مستقر هستند، صد ها خانواده را به گروگان گرفته و مانع خروج آنها می شوند. تروریست ها در روزهای گذشته تعدادی از مردم را به دلیل تلاش برای خروج به سمت مناطق امن به قتل رسانده اند.

پربیننده ترین خبرها