ایستادگی بانوی بحرینی درمقابل بی حرمتی به عاشورا+ویدیو

جمعه 16 مهر 1395 - 13:19

العالم- بانوی شهروند بحرینی در مقابل پایین آوردن پرچم حسینیه ها در سلماباد آن کشور توسط نیروهای امنیتی و پلیس ایستادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منامه پست، شماری از فعالان بحرینی ویدئویی در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کردند که در آن عناصر مزدور و شبه نظامی آل خلیفه پرچم ها و نمادهای عزاداری حسینی را در شهر سلماباد پایین می آورند و یک بانوی بحرینی با ایستادگی در مقابل آنان تلاش می کند مانع این بی حرمتی شود.

در همین حال، نیروهای امنیتی بحرین همچنان به سرکوب آزادی های مذهبی با از بین بردن نمادهای عاشورایی در شماری از مناطق آن کشور ادامه می دهند که فعالان حقوق بشر آن را نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر می دانند. روز پنجشنبه نیز، مزدوران آل خلیفه نمادها و پرچم های عاشورایی را در مناطق "تادیه، الدیر، بنی جمره و منامه" جمع کردند.

آیین ها و مراسم محرم طی قرنهای متمادی  توسط شیعیان بحرین به عنوان اکثریت جمعیت آن کشور اجرا می شود و به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ این جزیره کوچک تبدیل شده است.

از ۵ سال قبل و آغاز انقلاب ۱۴ فوریه، نظام بحرین به شیوه های مختلف تلاش کرده است با بی حرمتی به نمادهای عاشورا مانع برگزاری مراسم عزاداری سرور شهیدان شود. از سال ۲۰۱۱ مقرراتی در ارتباط با عاشورا اعلام شده که نخستین آنها ممنوعیت مطرح کردن مسائل سیاسی در منبرها است. موارد ممنوع حتی به وارد کردن لباسهای مشکی با شعارهای دینی رسیده است.

پربیننده ترین خبرها