جنبش عصائب اهل حق عراق:

"اخراج سفیر ترکیه کمترین پاسخ به اهانت اردوغان است"

چهارشنبه 21 مهر 1395 - 14:48

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق خواستار اخراج سفیر ترکیه از این کشور شد و خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: خواهی فهمید که چه کسی باید حد و مرز خودش را بداند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قیس خزعلی در گردهمایی اهالی بصره گفت: پیروزی، عزت و کرامت نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی به برکت امام حسین علیه السلام است.
وی در پاسخ به گفته های اخیر اردوغان تاکید کرد: تو به نخست وزیر عراق می گویی که حد ومرز خودش را نگه دارد؟ به تو می گوییم که ما حد و مرز خودمان را نگه داشته و از آن محافظت خواهیم کرد و به تو اجازه نخواهیم داد که به آن تعدی و تجاوز کنی. اینجا منظور از حد و مرز آنچه تو تصور می کنی نیست بلکه حد و مرز کشورمان است.
خزعلی با اشاره به اینکه اردوغان در حد و سطح کشور بزرگ عراق نیست، گفت: ما هم تو را می شناسیم و هم خودمان را.
دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، اردوغان را به "تلاش برای تغییر بافت و ساختار جمعیتی شهر موصل با درخواست برای تنها حفظ اهل سنت از کرد و ترکمان گرفته تا عربها" متهم کرد.
وی خطاب به اردوغان افزود: اهالی مسیحی نینوا، اهالی شبک و ایزدی ها و ترکمن های شیعه و عرب های شیعه و کردهای شیعه کجا هستند؟همه اینها از اقشار اصیل نینوا هستند. این تو هستی که می خواهی تغییری در بافت و ساختار جمعیتی موصل ایجاد کنی.
خزعلی تاکید کرد: متهم کردن الحشد الشعبی به تلاش برای تغییر بافت جمعیتی (موصل) کاملا پوچ و بی اساس است زیرا پرونده الحشد الشعبی کاملا پاک و سفید است.
وی افزود: نخست وزیر عراق موضع عراق در این زمینه بیان می کند و هرگونه تعدی و تعرض به شخصیت وی به منزله تعرض و تعدی به کشور عراق است و ما به رئیس جمهور ترکیه اجازه نمی دهیم که با اظهارات خود به وی تعرض کند.
خزعلی از عراقی ها خواست تا از دولت و پارلمان و وزارت خارجه عراق در پاسخ به تعرض و تعدی ترکیه حمایت کنند.

خزعلی تاکید کرد: کمترین پاسخ به اهانت ترکیه به کشوری نظیر عراق همان اخراج سفیر ترکیه و توقف همکاری تجاری با این کشور است.
خزعلی نقش آمریکا در نبردها برای آزادسازی مناطق از دست گروه تروریستی داعش را کم دانست و گفت: تنها نبردی که امریکا عملا در آن شرکت کرد؛ همان جنگ رمادی بود که نتیجه آن هم با خاک یکسان شدن بیش از 85 درصد شهر و انهدام کامل ساختار زیربنایی و ناتوانی حتی یک خانواده برای بازگشت به خانه اش بود.
وی تصریح کرد: باقی پیروزیهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی از جمله در شهر فلوجه در چارچوب نبردهای سالم بدست آمد و گواه آن نیز بازگشت خانواده ها به خانه هایشان بود.
دبیرکل جنبش عصائب اهل حق گفت: نبرد موصل ساده نخواهد بود بلکه سخت ترین نبرد خواهد بود زیرا داعش موصل را پایتخت و مقر خلیفه خود می داند و اگر آن را از دست بدهد؛ تقریبا همه چیز را از دست خواهد داد.
وی گفت: قدرت های منطقه ای که داعش را ایجاد کرده و با سلاح و پول و نیرو به آن کمک کردند، می خواستند با این کار اراده ملت عراق خصوصا اراده پیروان اهل بیت (ع) را شکسته و در بین اقشار ملت عراق فتنه انگیزی کنند.
6

پربیننده ترین خبرها