تنها "معامله"ای که بحران ریاست جمهوری لبنان را حل می‌‌کند

تنها
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 01:12

پس از آنکه سعد حریری اعلام کرد از میشل عون برای ریاست جمهوری لبنان حمایت خواهد کرد، به نظر می‌رسد امیدها برای باز شدن گره کور انتخاب رئیس جمهور لبنان دوباره زنده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ اینترنتی رأی الیوم نوشت: دو گام تا حل بحران خلأ ریاست جمهوری لبنان باقی مانده است؛ گام نخست اعلام حمایت سعد  حریری از میشل عون برای ریاست جمهوری است. این در حالی است که الحریری پیش تر وعدۀ حمایت از سلیمان فرنجیه را داده بود.
گام دوم نیز تشکیل جلسۀ مجلس لبنان در دو هفتۀ آینده است که عون امیدوار است در آن بتواند رأی لازم را برای رسیدن به منصب ریاست جمهوری کسب کند. این در حالی است که حامیان عون در جریان ملی آزاد، مسأله را تمام شده و عون را عملا رئیس جمهور لبنان می دانند.
منصب ریاست جمهوری لبنان به دلیل اختلاف ها میان گروه های سیاسی از دو سال و نیم پیش خالی است. با وجود این، هنوز روشن نیست که آیا عون از حمایت کافی سیاسیون لبنان برای کسب حد نصاب لازم در مجلس 128 نفرۀ لبنان برخوردار است یا خیر؛ اما آنچه مشخص است این که تنها "توافق" فعلیِ مورد توجه سیاسیون، می تواند ریاست جمهوری عون و نخست وزیری سعد حریری باشد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها