متجهد فاش کرد؛

عربستان 400 میلیون دلار پهپاد از "اسراییل" می‌خرد

عربستان 400 میلیون دلار پهپاد از
جمعه 30 مهر 1395 - 21:21

کاربر فعال و مشهور عربستانی شبکه‌های اجتماعی، اطلاعاتی اختصاصی را درباره امضای قرارداد خرید چندین فروند پهپاد بین عربستان و رژیم "اسرائیل" با واسطه‌گری افریقای جنوبی، در صفحه شخصی خود در تویتر منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "مجتهد" با انتشار گزارشی از منابع رسمی عربستان درباره ساخت کارخانه تولید پهپاد در افریقای جنوبی، این گزارش را "فریبکاری" خواند و نوشت: در واقع هدف از انتشار این گزارش، پنهان کردن این واقعیت است که عربستان از طریق افریقای جنوبی اقدام به خرید تعدادی پهپاد از رژیم اسرائیل به مبلغ 400 میلیون دلار کرده است.
مجتهد در ادامه گفت: "افریقای جنوبی و رژیم اسرائیل با وجود اختلافات سیاسی، همچنان با قوت به همکاری نظامی به خصوص در زمینه تولید و ساخت پهپاد ادامه می دهند."
به گفته مجتهد آنچه در عمل رخ خواهد داد این است که عربستان، به اسم افریقای جنوبی، از رژیم اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین می خرد. این هواپیماها به صورت قطعات از طریق افریقای جنوبی وارد عربستان شده و در آنجا مونتاژ می شوند.
مجتهد افزود: این بدان معناست که محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان و وزیر دفاع این کشور با این معامله مرتکب فریبکاری و خیانت به دلیل سود رساندن به رژیم اسرائیل از طریق خرید هواپیما از این رژیم شده است.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها