مخالفت مطبوعات عربی با مداخلۀ ترکیه در عراق

مخالفت مطبوعات عربی با مداخلۀ ترکیه در عراق
سه شنبه 4 آبان 1395 - 13:13

روزنامه های عرب زبان خاورمیانه، مداخلۀ نظامی ترکیه در عراق را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جواد العطار خبرنگار روزنامه العالم چاپ عراق نوشت: عراق پس از داعش با مشکلات داخلی و خارجی بزرگی مواجه خواهد شد که یکی از خطرات خارجی چشم دوختن همسایه اش ترکیه به شهر موصل است.
روزنامه العالم نوشت: ترکیه که رؤیای احیای امپراتوری عثمانی را در سر می پروراند، فاصله چندانی با موصل ندارد و چشم طمع خود را از این شهر بر نمی دارد.
روزنامه السفیر چاپ لبنان نیز از مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق انتقاد کرد و نوشت: بارزانی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اجازه داده است که در عراق یکه تازی کند.
عریب الرنتاوی خبرنگار روزنامه الدستور چاپ اردن هم تأکید کرد: اردوغان به خوبی می داند در باتلاق عمیقی افتاده است و نمی تواند پای خود را از آن بیرون بکشد؛ واگر هم پایش را بیرون بکشد، آبروی خود را بُرده است بنابراین می توان گفت که منافع ترکیه در عراق با مداخله دولت آنکارا واقعاً به خطر افتاده است. 
بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه چندی پیش اذعان کرد که نظامیان این کشور با نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل همکاری می کنند، و این در حالیست که دولت آنکارا اجازه دولت بغداد را برای ورود به خاک عراق، استقرار در پایگاه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل و مشارکت در عملیات آزادسازی این شهر به دست نیاورده است.

214

پربیننده ترین خبرها