پیشروی ارتش عراق به سمت موصل + ویدیو

چهارشنبه 12 آبان 1395 - 13:27

نیروهای مشترک عراقی در ادامه پیشروی در محور شرقی موصل، با ورود به نخستین محله های موصل عملا وارد فاز آزادسازی این شهر از اشغال گروه تروریستی داعش شدند، و پرچم عراق را بر فراز ساختمان شبکه رسانه های شهر به اهتزاز درآوردند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از جنوب شرقی موصل گزارش داد، یگان هایی از تیپ زرهی نهم و تیپ سوم از لشکر یکم در حال پیشروی در محور جنوب شرقی موصل هستند.
نیروهای عراقی در حال حاضر پس از آزادسازی روستاهای مجاور موصل، به فاصله کمتر از 900 متری از مبادی جنوبی و شرقی این شهر رسیده اند.
سرتیپ ستاد ولید خلیفه مجید، معاون فرمانده تیپ زرهی نهم به خبرنگار العالم گفت که نیروهای عراقی در مسیر پیشروی، دو روستای مهم "شهرزاد" و "الدویخله" را به طور کامل پاکسازی کرده اند.
وی افزود: نیروهای ما به فاصله 800 متری از شهر موصل رسیده اند و در حال ادامه پیشروی به سمت هدف اصلی خود در جنوب شرق موصل هستند.
تیپ نهم زرهی عراق تا کنون روستاهای "علی رش"، "لک"، "جلوخان"، "شهرزاد"، "خویتله" و منطقه المفتی در مبادی جنوب شرقی موصل و نیز مناطق "حی العربی"، "سومر" و "الانتصار" را آزاد کرده اند.
همزمان توپخانه ارتش نیز در راستای فراهم کردن مقدمات حمله ظرف چند ساعت آینده، مواضع داعش در مناطق داخلی شهر زیر آتش گرفته است. 
یکی از نیروهای ارتش به خبرنگار العالم گفت: "رزمندگان تیپ نهم زرهی و گردان 109 توپخانه به 900 متری از مبادی ورودی موصل رسیده اند."
نیروهای عراقی برای اولین بار پس از گذشت دو سال از اشغال موصل به دست تروریست های داعش، پس از آزادسازی منطقه "کوکجلی" و تصرف ساختمان تلوزیون موصل در کرانه شرقی مشرف بر محله "الکرامه"، بالاخره خود را به مبادی نخستین محله های مسکونی در کرانه چپ موصل رسانده اند.
به این ترتیب نیروهای مشترک عراقی با ورود به نخستین محله های موصل، در آستانه آغاز عملیات آزادسازی کامل شهر از اشغال داعش قرار گرفته اند.
نیروهای عراقی همچنین پس از آزادسازی روستاها و شهرکهای موجود در نواز مرزی شهر، از محور جنوب شرقی و از منطقه الغویر به پیشروی خود به سمت موصل ادامه می دهند.

208 

پربیننده ترین خبرها