کشف «کتاب صورتی» داعش دربارۀ «کنیزان»

کشف «کتاب صورتی» داعش دربارۀ «کنیزان»
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 17:46

خبرگزاری رویترز از پیدا شدن مدارک و اسناد خطی متعلق به داعش در موصل خبر داد که حاوی آیین نامه های این گروه تروریستی دربارۀ «کنیزان» است.


به گزارش پایگاه خبری العالم، داعش برای چیزهایی که به آنها عنوان «غنایم جنگی» داده، قانون تصویب کرده است و یک کتابچه با رنگ های قرمز و صورتی با 32 سوال و جواب را به تشریح چگونگی رفتار با کنیزان اختصاص داده است.
از این کتابچه چنین برمی آید که یک مبلغ سرشناس داعشی در موصل وظیفۀ توزیع کنیزان در میان جنگجویان را به عهده داشته است.
در این کتابچه ضمن شرح مبسوطی از مسائل مربوط به تملیک کنیزان و نحوۀ رفتار با آنها ادعا شده است: «همه باید متوجه باشند که به بردگی گرفتن اسیران کافر و کنیز گرفتن زنانشان، حکم استوار دین است».
داعش بعد از حمله به شمال عراق، صدها زن از اقلیت ایزدی را به اسارت گرفت. بر اساس قوانین افراط گرایانۀ این گروه تروریستی، زنان نباید زیاد از خانه خارج شوند و در صورت خروج باید بدن خود را از سر تا قوزک پا با لباس سیاه بپوشانند. نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه های کُرد در حمله به موصل که آخرین پایگاه داعش در این کشور است، چندین روستا و شهرک را از سیطرۀ تروریست ها خارج کرده اند.
وقتی داعش در سال 2014 شمال عراق را اشغال و خلافت خودخوانده را اعلام کرد، کسانی که احساس می کردند توسط دولت مرکزی منزوی شده اند فریب خوردند اما جذابیت داعشی ها بعد از تحمیل تفکر افراط گرایانه شان برای این عده از بین رفت، زیرا هر کسی با عقیدۀ داعش مخالفت می کرد سرش را از بدن جدا می کردند.
202

پربیننده ترین خبرها