جدیدترین خبرها درارتباط با حمله به زائران ایرانی درسامرا

جدیدترین خبرها درارتباط با حمله به زائران ایرانی درسامرا
دوشنبه 17 آبان 1395 - 06:36

العالم - به دنبال عملیات انتحاری علیه زائران ایرانی در سامرا رئیس سازمان حج و زیارت گفت که تردد زائران ایرانی به این شهر به طور کامل ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سعید اوحدی در گفت و گو با بخش خبری شبکه یک سیما افزود: این تصمیم در پی دو عملیات انتحاری روز یکشنبه در سامرا که به شهادت و زخمی شدن بیش از یکصد زائر ایرانی منجر گردید گرفته شد.

وی بیان کرد: ساعت ۹ صبح روز یکشنبه عوامل داعش بعد از شکست های سنگینی که در موصل داشتند مرتکب جنایت  بسیار فجیعی در سامرا شدند که به دنبال آن دو عملیات انتحاری به وقوع پیوست که انفجار اول در محل پارکینگ اتوبوس زائرین در سامرا اتفاق افتاد و انفجار دوم در محل تردد زائرین به سمت حرم بود.

رئیس سازمان حج افزود: در مجموع ۹ تن از زائرین به شهادت رسیدند که هفت تن از آن ها زائرین ایرانی بودند و ۲ نفر نیز راننده اتوبوس بودند.

وی اظهار کرد: در این انفجارها ۱۳۲ عزیز زائر مجروح شدند که ۹۷ نفر از آن ها ایرانی بودند. بلافاصله هلال احمر ایران و عوامل ستادی حج و زیارت به همراه سفارت ایران خود را به محل حادثه رساندند و با هماهنگی با اورژانس عراق، چهار فروند هلی کوپتر سریعاً زائرین را به بیمارستان های کاظمین و بغداد منتقل کردند.

اوحدی در ادامه گفت: تعدادی از زائرین مجروح سرپایی درمان شدند و در حال حاضر ۵۸ زائر ما در بیمارستان های کاظمین و بغداد بستری هستند. همه عوامل امدادی هلال احمر و حج و زیارت در بیمارستان ها حضور دارند و امور درمانی تحت نظر است. امیدواریم در روزهای آینده با بهود وضعیت زائرین تعدادی از آن ها زودتر مرخص شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت امنیتی سامرا در آستانه اربعین و محدودیت اعزام کاروان های آزاد به این شهر گفت: ۹ کاروانی که از طرف سازمان حج و زیارت به سامرا اعزام شده بودند در زمان انفجار در حرم بودند که با توجه به هماهنگی با عوامل امنیتی این کاروان ها در حرم نگه داشته شدند و بعد از ظهر به بغداد انتقال یافتند.

وی در پایان اعلام کرد که امروز طی هماهنگی با مجموعه ستادی و نماینده جمهوری اسلامی در بغداد تردد زائرین در سامرا به صورت کامل ممنوع اعلام شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور هم در ارتباط زنده تلفنی با این بخش خبری گفت: دو فروند هواپیما برای انتقال مجروحان ایرانی اقدامات تروریستی در سامرا به بغداد اعزام شده است.

پیرحسین کولیوند افزود: بخش های ویژه هشت بیمارستان تهران برای پذیرش این مجروحان آماده شده است. 

اسامی تعدادی از مجروحان این حمله تروریستی به این شرح است :

از استان هرمزگان؛

زهرا اسماعیلی

عباس حیدری

بلقیس حدادزاده

گلشن طالبی

زیاده ربیعی

صفر محمودی

فاطمه ذاکری

شکوه مساعی

از استان اصفهان؛

رجبعلی جعفرزاده

ابوالفضل قصابی

حسن قربانی

مهدی سلیمانی

پری گل ابراهیمی

از استان مرکزی؛

امید مسرور

علی اکبر زنده دل

حسن قاسمی

...................

مرتضی  کاظمی از استان گلستان

..................

بهروز اسلامی از استان فارس

.................

حلیمه صابری از استان خوزستان

................

از استان کرمانشاه؛

پری نظری

سیف الله عزیزی

فاطمه رییسی

محمود ملکی

آتیه  ملکی

...............

حمیدرضا حافظی از سیرجان  استان کرمان

..............

براساس اطلاعیه سازمان حج، زینب دستیار و محمدرضا حافظی از سیرجان جزو شهدای این حادثه تروریستی هستند و تا این لحظه اسامی دیگر شهدا مشخص نشده است.

9

پربیننده ترین خبرها