قتل ماهی فروش دوره گرد، مغرب را دراعتراض فرو برد

قتل ماهی فروش دوره گرد، مغرب را دراعتراض فرو برد
شنبه 22 آبان 1395 - 16:43

هزاران نفر از مردم خشمگین مغرب در اعتراض به قتل یک ماهی فروش در شهر "الحسیمه" واقع در شمال مغرب تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع خبری، ماجرا از این قرار است که روز جمعه در شهر الحسیمه در شمال مراکش، محسن فکری 31 ساله، ماهی فروش دوره گرد، به دنبال برخورد ماموران با وی و تلاش آنها برای ریختن ماهی هایش به درون ماشین حمل زباله، در میان تیغه های ماشین افتاد و جان باخت.

تظاهرکنندگان که حدود 60 هزار نفر تخمین زده شدند، شعارهای سیاسی سرداده و تهدید کردند که درصورت پاسخ ندادن به مطالبات آنها و مجازات عاملان قتل "محسن فکری"، به اعتراض های خیابانی ادامه خواهند داد.

این تظاهرات تا ساختمان دادگستری و ستاد امنیت منطقه ای، محل مرگ غم انگیز "فکری" ادامه یافت.

تظاهرکنندگان خواستار آزادی، کرامت و عدالت اجتماعی شدند و با در دست داشتن پرچم های قومیت های مختلف مغربی و همچنین جنبش 20 فوریه "جنبش اعتراضی همسو با بهار عربی در سال 2011" شعارهای اعتراض آمیز سر دادند.

معترضان همچنین، گشودن پرونده ای برای بررسی حادثه کشف اجساد سوخته پنج جوان در شهر حسیمه را خواستار شدند. پس از جرقه موج ناآرامی ها در 20 فوریه 2011 در مراکش، جسد سوخته شده این پنج جوان پیدا شد.
مرگ این ماهی فروش، تظاهرات مردمی را در سراسر مغرب (مراکش) به ویژه مناطق نزدیک به الحسیمه و شهرهای مجاور در پی داشته است.

در همین حال، معاون کل دادستانی مراکش هفته گذشته از بازداشت هشت نفر به اتهام دست داشتن در مرگ فکری خبرداد.

مرگ او موجی از خشم را در شهرهای مختلف مراکش، از جمله پایتخت بوجود آورد و در زمانی که مراکش خود را برای میزبانی بیست و دومین کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی آماده می کند، نگرانی ها در باره گسترش اعتراضات در این کشور افزایش یافته است.

211 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها