توقف عبور زوار ایرانی از گذرگاه مندلی

توقف عبور زوار ایرانی از گذرگاه مندلی
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 11:35

عبور زوار ایرانی به خاک عراق از طریق گذرگاه سومار - مندلی ممنوع شد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، خضر العبیدی دبیر شورای استان دیالی در شرق عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: برنامه انتقال بیش از 50 هزار زائر ایرانی به داخل خاک عراق از طریق گذرگاه مرزی سومار – مندلی برای زیارت اماکن مقدسه لغو شد.
العبیدی به شبکه السومریه نیوز گفت: علت لغو برنامه انتقال زوار ایرانی به داخل خاک عراق، پیشگیری از حمله گروهک های داعشی به آنها است.
العبیدی اظهار داشت: برنامه انتقال زوار ایرانی از گذرگاه سومار – مندلی به داخل خاک عراق چند ماه پیش آماده شده بود، و قرار بود که این زوار یک هفته قبل از اربعین حسینی از این گذرگاه عبور کنند و از طریق مسیرهای زمینی به بغداد و از آنجا به کربلای معلا و نجف اشرف بروند.
دبیر شورای استان دیاله افزود : برنامه مذکور به علت فعالیت گروهک های تروریستی داعشی نزدیک مسیرها و راه های اصلی استان دیالی لغو شد، تا کاروان های زوار ایرانی در معرض حملۀ تروریستها قرار نگیرند.
العبیدی بازگشایی گذرگاه سومار – مندلی را منوط به بهبود وضعیت امنیتی دانست و گفت: عبور مجدد زوار ایرانی از این گذرگاه منوط به بهبود وضعیت امنیتی است و مساله دیگر اینکه ورود زوار ایرانی به عراق تأثیر خوبی در بهبود وضعیت اقتصادی عراقی ها در این منطقه می گذارد.
استان دیالی 2 گذرگاه مرزی با ایران به نام سومار – مندلی و المنذریه دارد، ولی تردد زوار ایرانی از این گذرگاه ها در چند سال گذشته به علت حملات تروریست ها گاه متوقف می شود.

گذرگاه مندلی

مسیر سومار به مندلی

 

 

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها