موفقیت گسترده ارتش سوریه در سوق الجبس حلب

موفقیت گسترده ارتش سوریه در سوق الجبس حلب
يکشنبه 30 آبان 1395 - 03:21

خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه گزارش کرد که ارتش سوریه و همپیمانان آن با عملیات و پیشروی های گسترده تقریبا بر منطقه سوق الجبس در حومه حلب مسلط شدند.

براساس این گزارش ارتش ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان به شدت مواضع و تحرکات گروههای مسلح در الراشدین 4 و 5 در غرب حلب را گلوله باران کردند.

نیروهای سوری همچنین با پیشروی در مناطق شرقی حلب و تپه الزهور در شرق منطقه ارض الحمراء و در مسیر کارخانه الشیخ نجار را آزاد کردند.

این گزارش همچنین حاکیست همزمان با پیشروی و موفقیت های ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن در اطراف حلب، صدها تن از ساکنان منطقه شرقی که در تصرف تروریست ها قراردارد، با برپایی تظاهراتی خواستارخروج گروههای مسلح یا اجازه به شهروندان برای خروج از شهر از طریق مسیرهای امنی که دولت سوریه با هماهنگی و همکاری روسیه تعیین کرده است، شدند.

عناصر گروههای مسلح با تیراندازی به سمت مردم تعدادی از آنان را به شهادت رسانده و دهها تن از جمله تعدادی زن و کودک را مجروح کردند و برخی از شهروندان را ربودند.

خبرنگار العالم گزارش کرد که در این میان تنها یک خانواده روز شنبه موفق شدند از یکی از مسیرهایی تعیین شده در منطقه شرقی حلب خود را به نیروهای دولتی سوریه برسانند.

در همین حال گروههای مسلح با شلیک خمپاره به سمت مناطق مسکونی حلب در کوی المحافظه 3 کودک را به شهادت رسانده و دهها تن را مجروح کردند.

پربیننده ترین خبرها