چرا سعودی‌ها به وزیر بی‌حجاب آلمانی اعتراض نکردند؟

چرا سعودی‌ها به وزیر بی‌حجاب آلمانی اعتراض نکردند؟
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 00:17

یک روزنامه آلمانی نظر وزیر دفاع این کشور درباره نپوشیدن حجاب در عربستان را منتشر کرد.

العالم - عربستان

یک روزنامه آلمانی اعتراف کرد که "اورزولا ون در لایِن" وزیر دفاع آلمان با نافرمانی نسبت به "پروتکل" دیدار مقامات خارجی از عربستان، از پوشیدن لباس های ارائه شده به زنان عضو هیئت آلمانی در سفر به ریاض خودداری کرد.

وزیر دفاع آلمان در سفر به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد دوم عربستان سعودی در ریاض از پوشیدن عبای مخصوص زنان عربستانی یا هرنوع پوشش نزدیک به حجاب اسلامی سر باز زده بود.

روزنامه بیلد در این باره نوشت: وزیر دفاع 58 ساله آلمان که از اعضای حزب دمکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل می باشد از پوشیدن حجاب خودداری کرد و با پوشیدن شلوار مشکی و بدون روسری در دیدار با محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان حضور یافت.

به نوشته بیلد، وزیر دفاع آلمان در این باره مدعی شد: من به آداب و رسوم کشورهای مختلف احترام می گذارم. اما من تا حد و اندازه خاصی می توانم با آداب کشور میزبان کنار بیایم. من نمی پذیرم که روسری بپوشم یا پوشیدن شلوار را کنار بگذارم.

این روزنامه افزود: در هنگام رسیدن هیأت آلمانی به کاخ محل ملاقات دو وزیر، تیم محافظان و کارکنان عربستانی، از دیدن زنان آلمانی با شلوار و بدون روسری تعجب کردند. اما هیچ گونه اعتراضی در برابر این اقدام به عمل نیاوردند.

216

پربیننده ترین خبرها