گفت و گوی اردوغان و پوتین درباره حلب

گفت و گوی اردوغان و پوتین درباره حلب
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 00:12

سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای او چهارشنبه شب درباره اوضاع حلب تلفنی گفت و گو کردند.

العالم - ترکیه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف اعلام کرد که دو طرف بر ضرورت تلاش هر چه بیشتر برای بهبود اوضاع انسانی در حلب و فراهم شدن امکان فعالیت سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کردند.

دو رئیس جمهوری همچنین آمادگی خود را برای ادامه همکاری درچهارچوب مقابله با تروریسم در خاورمیانه مورد تاکید قراردادند.

درهمین حال خبرگزاری ترکیه ای آناتولی به نقل از منابع ریاست جمهوری این کشور گزارش کرد که اردوغان و پوتین طی این تماس تلفنی ضمن تاکید بر ضرورت تحقق کامل آتش‌بس نسبی که شب گذشته در باره حلب حاصل شد و جلوگیری از نقض این توافق، تلاش مشترک برای آغاز تخلیه غیرنظامیان و مخالفان در اسرع‌ وقت با استفاده از کوریدور‌های امن را مورد تایید قرار دادند.

اردوغان اعلام کرد ترکیه آماده است پس از ایجاد کریدور امن، همه تدابیر و امکانات لازم به منظور اسکان موقت و ارایه کمک های بشردوستانه به اهالی شرق حلب را به کار گیرد.

اشاره به گام هایی که در جهت عادی سازی روابط دو جانبه اعم از سفر نخست وزیر ترکیه به مسکو صورت گرفت و تقویت همکاری ها در تمام زمینه ها از موارد دیگر این گفتگو بوده است.

پربیننده ترین خبرها