فرانسه پیش نویس قطعنامه حلب را ارایه می دهد

فرانسه پیش نویس قطعنامه حلب را ارایه می دهد
جمعه 26 آذر 1395 - 17:09

دولت فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درخصوص استقرار ناظران بین المللی در حلب برای تصویب در جلسه روز جمعه شورای امنیت ملل متحد، تنظیم می‌کند.

العالم ـ سوریه

به گزارش فارس، دیپلمات‌های فرانسوی می‌گویند کشورشان مشغول تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف استقرار ناظران بین‌المللی در سوریه جهت بررسی فرایند خروج معارضان از «حلب» است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، با بیان اینکه مشغول کار بر روی این قطعنامه هستند، گفت یکی دیگر از اهداف آن، رساندن کمک‌های انسانی به مناطق تحت محاصره است.

دیگر دیپلمات فرانسوی با تایید این خبر، اعلام کرد شورای امنیت به درخواست فرانسه جلسه اضطراری را روز جمعه برای بررسی عملیات تخلیه حلب برگزار خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست که در این جلسه رای‌گیری جهت تصویب قطعنامه برگزار می‌شود یا نه.

بعد از تنگ‌تر شدن محاصره تروریست‌ها در شهر حلب که فقط 3 کیلومتر مربع در اختیار آنها مانده بود، ترکیه و روسیه توافق کردند تا آتش‌بسی در این شهر برقرار شده و معارضان تروریست بدون تسلیم یا دستگیر شدن، از این شهر خارج شوند.

امروز نیز بعد از گزارش اخباری مبنی بر تلاش تروریست‌ها برای به همراه بردن چندین اسیر و زندانی از حلب به ادلب و همچنین ممانعت از خروج 4هزار غیرنظامی از دو شهر «فوعه و کفریا» که ماه‌هاست تحت محاصره جنایت‌بار «جفش و احرارالشام» هستند؛ فرایند «اخراج تروریست‌ها» متوقف شد اما گفته می‌شود بزدوی از سر گرفته خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها