وزیر دفاع روسیه: مانع فروپاشی نظام سوریه شدیم

وزیر دفاع روسیه: مانع فروپاشی نظام سوریه شدیم
جمعه 3 دی 1395 - 05:42

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه تأکید کرد؛ عملیات نیروی هوایی این کشور علیه تروریسم مانع فروپاشی نظام سوریه شده است.

العالم - سوریه

شویگو در نشست با فرماندهان وزارت دفاع روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور گفت: به طور کلی عملیات نظامی روسیه به تحقق چندین هدف ژئوپلتیک و وارد کردن ضربات سنگین به گروههای تروریستی در سوریه کمک کرده است.

وی افزود: عملیات روسیه به متوقف کردن گسترش مناطق تحت کنترل گروههای تروریستی در منطقه و ایجاد اختلال در ارائه کمک های مادی و لجستیکی و همچنین جلوگیری از فروپاشی از نظام سوریه کمک کرده و همچنین انتشار سلسله انقلاب های مخملی در خاورمیانه و آفریقا را متوقف نموده است.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: جنگنده های روسی از زمان آغاز عملیات نظامی در سوریه در ماه سپتامبر 2015، اقدام به 71 هزار حمله به مواضع تروریست ها کرده اند که بر اثر آن، 35 هزار عنصر تروریستی کشته و 725 مقر آموزشی آنها به همراه 405 کارگاه تولید مهمات و 1500 قبضه خودروی نظامی تروریست ها منهدم گردیده است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، در این مدت ارتش سوریه توانسته است 12360 کیلومتر مربع از اراضی سوریه به همراه 499 شهر و شهرک را آزاد کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست اظهار داشت ارتش سوریه کمک های ملموسی از نیروهای مسلح روسیه دریافت می کند که این امر به دستیابی به پیروزی آن در جنگ علیه تروریسم کمک کرده است.

پوتین افزود ارتش روسیه در جنگ با تروریست ها در سوریه، قدرت خود را ثابت کرده است.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها