بسیج عراق، فرماندۀ عملیات ضد داعش آمریکا را به تمجید واداشت

بسیج  عراق، فرماندۀ عملیات ضد داعش آمریکا را به تمجید واداشت
چهارشنبه 8 دی 1395 - 00:38

ژنرال امریکایی که فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش را در عراق و سوریه بر عهده دارد به ستایش از نظم نیروهای داوطلب مردمی (حشد شعبی) پرداخته است که در عراق در حمایت از دولت این کشور با تروریست‎ها می‌جنگند.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه پرس تی وی فارسی، ژنرال استفان تاونسند روز دوشنبه در یک گفت‎وگوی اختصاصی با وب‌سایت خبری دیلی بیست در مقر خود در بغداد، پایتخت عراق، این اظهارات را مطرح کرد.

این فرمانده ارشد امریکایی گفت نیروهای حشد شعبی در عملیات نظامی خود علیه تروریست‎های داعش در شهر تلعفر در 63 کیلومتری غرب شهر موصل، در استان نینوا، دستاوردهای بزرگی کسب کرده‎اند. تاونسند تصریح کرد این نیروها مسیرهای تدارکاتی و اطلاعاتی تروریست‌های تکفیری را قطع کرده‎اند.

وی افزود: «نیروهای داوطلب مردمی با سرعتی بیش ازآنچه ما توقع داشتیم پیشروی کرده و عملکرد خوبی داشته‎‏اند.»

تاونسند فرماندهی نیروهای ائتلافی را بر عهده دارد که به رهبری امریکا از سال 2014 مدعی اجرای حملات علیه مواضع داعش در عراق و سوریه بوده است.

 

 

نیروهای داوطلب مردمی عراق از زمان آغاز عملیات تروریستی گروه داعش در عراق نقش مهمی در آزادسازی مناطق تحت تسلط این گروه در جنوب، شمال‎ شرق و شمال بغداد، پایتخت عراق، داشته‎اند.

نیروهای حشد الشعبی روز دوشنبه به پیشروی در مناطق غرب موصل پرداختند و حملات گروه داعش را دفع کردند. این نیروها دست‎کم 13 تروریست را به هلاکت رسانده و سه خودروی متعلق به آن‎ها را در طول عملیات خود منهدم کردند. 

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 17 اکتبر 2016 (26 مهر 1395) با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد.

در این عملیات، ده‌ها هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگه کُرد، از محورهای مختلف به سمت پایتخت خود خواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق، وعده داده است، موصل، دومین شهر بزرگ عراق، تا پایان امسال (2016 میلادی) به‌طور کامل از اشغال داعش آزاد خواهد شد.

 

پربیننده ترین خبرها