چرا صاحب کامیون برلینی نتوانست مانع حمله شود؟

چرا صاحب کامیون برلینی نتوانست مانع حمله شود؟
چهارشنبه 8 دی 1395 - 00:50

روزنامه بیلد چاپ آلمان امروز سه شنبه نوشت که برخلاف تصور قبلی، رانندۀ کامیونی که در حمله به بازار عید کریسمس برلین مورد استفاده قرار گرفته بود، به علت مجروحیت نتوانسته بود از وقوع حمله جلوگیری کند.

العالم - اروپا

روزنامه بیلد نوشت لوکاس اوربان (37 ساله) رانندۀ لهستانی تریلی است که خودرویش 2 و نیم تا 3 ساعت قبل از حملۀ برلین شده بود و خود او نیز هنگام ربوده شدن کامیون از ناحیۀ سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود، به همین دلیل نتوانسته است از وقوع حمله جلوگیری کند.
بیلد به نقل از گزارش محرمانه پزشکی قانونی نوشت: «اوربان با ضربات چاقو زخمی نشد بلکه از ناحیۀ سر به ضرب گلوله مجروح شد». گزارش روزنامۀ بیلد هنوز تأیید نشده است.

حمله به بازار کریسمس برلین 12 کشته برجای گذاشت. پلیس ایتالیا توانست عامل حملۀ برلین را که یک تبعۀ تونسی 24 ساله به نام انیس العمری است، پس از درگیری مسلحانه به قتل برساند. کشورهای اروپائی برای به دام انداختن العمری عملیات مشترکی را آغاز کرده بودند. ویدیویی که پس از مرگ العمری پخش شد نشان می دهد وی با ابوبکر البغدادی سرکردۀ داعش بیعت کرده بود.

آندریاس گایزل وزیر امور داخلی استان برلین روز جمعه گفته بود که به احتمال قوی اوربان با گرفتن فرمان کامیون تلاش کرده است که مانع وقوع حمله شود. کامیون 60 متر در داخل بازار حرکت کرد و مردم را زیر گرفت سپس متوقف شد و اگر در سراسر بازار که 400 متر بود ، حرکت می کرد، تلفات زیادی برجای می گذاشت.

 

انیس

 

بازار کریسمس برلین

 

خودروی مهاجم

 

جسد انیس

پدر و مادر انیس

 

برادر انیس

 

خواهر انیس

 


214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها