ساخت سلاح شیمیایی با مواد آمریکایی در حلب +ویدیو

جمعه 10 دی 1395 - 08:57

گروه های تروریستی، سلاح‌های شیمیایی خود را با مواد آمریکایی در کارگاه‌هایی در شرق حلب می‌ساختند.

العالم- سوریه

گروه های تروریستی، بارها با گلوله های حاوی گازهای شیمیایی مواضع ارتش و امدادگران سوریه را در جنوب غرب حلب گلوله باران کرده اند.
تروریست ها چندی پیش با موشک های دست ساز که حاوی گازهای شیمیایی بود، منطقه دانشکدۀ مهندسی و علوم نظامی "اسد " را هدف قرار دادند، و قبل از موشک باران این منطقه یک خودروی بمب گذاری شده را منفجر کردند.
بررسی نمونه های برداشته شده از کارگاه ساخت سلاح های شیمیایی دست ساز نشان داد که مواد ساخت این سلاح ها تولید آمریکا است.

وجود عبارت " UN 308 " روی بمب ها بیانگر اصطلاح " سازمان ملل متحد" است!
بررسی بمب های موجود در کارگاه نشان داد که تروریست ها بمب هایی می ساختند که بیشترین تلفات و خسارات را در میان مردم و نظامیان برجای بگذارد.

"سامر عباس" مسئول اجرای توافقنامه منع سلاح های شیمیایی، نمونه ها و مدارکی را به هیئت سازمان بین المللی منع سلاح های شیمیایی تحویل داد که این مدارک بیانگر استفادۀ گروه های تروریستی از گاز شیمیائی خردل در سوریه بود .
هیئت سازمان منع سلاح های شیمیایی نیز اعلام کرده بود که باید کمیته ای ویژه برای بررسی مساله استفادۀ تروریستها از گازهای شیمیایی تشکیل می شد، ولی هیچ تلاشی برای تشکیل این کمیته آغاز نشد .
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، وزارت دفاع روسیه مدارکی را دالّ بر استفادۀ تروریست ها از سلاح های شیمیایی برای حمله به روستای معرانه امو حوش بین جاده حلب – مارع، ارائه کرده است.
تحقیقات وزارت دفاع روسیه نشان داد که گروه های تروریستی گاز خردل و دیگر گازها و مواد شیمیایی بسیار خطرناک را از خارج از سوریه تهیه می کردند.
 

214

پربیننده ترین خبرها