خروج 35 دیپلمات اخراج‌شده روسیه از آمریکا

خروج 35 دیپلمات اخراج‌شده روسیه از آمریکا
دوشنبه 13 دی 1395 - 07:57

هواپیمای حامل دیپلمات‌های اخراج‌شده روسیه از آمریکا، واشینگتن را ترک کرد.

العالم - آمریکا

گاردین روز دوشنبه گزارش داد؛ یک هواپیمای حامل 35 دیپلمات اخراج‌شده روس از آمریکا، یکشنبه واشینگتن را ترک کرد. این خبر از سوی رسانه‌های روسیه منتشر شده است.
سفارت روسیه در آمریکا در این خصوص به رسانه‌های این کشور گفته است اعضای خانواده این دیپلمات‌ها هم آمریکا را ترک کردند و در مجموع، تعداد این افراد 96 نفر است.
پنجشنبه هفته گذشته، باراک اوباما – رئیس‌جمهور آمریکا – با ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، 35 دیپلمات روس را اخراج و 2 مرکز متعلق به آن کشور را در نیویورک و مریلند تعطیل کرد. 35 دیپلمات روس برای ترک آمریکا، 72 ساعت مهلت داشتند. تحریم‌های اقتصادی نیز علیه روسیه اعمال شده است.
این در حالی است که ولادیمیر پوتین – رئیس‌جمهور روسیه – تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به اقدام اوباما را تا زمان آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به تأخیر انداخته است؛ اقدامی که تمجید ترامپ را در توییتر به همراه داشت.
ترامپ روز شنبه بار دیگر تردید خود را نسبت به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد. وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «من می‌خواهم آن‌ها (مقامات آمریکایی) مطمئن باشند چون این اتهامی جدی است. و اگر به سلاح‌های کشتار جمعی نگاه کنید (اشاره به اشتباه مقامات آمریکایی در خصوص عراق(، یک مصیبت رخ داد و آن‌ها اشتباه کردند.»
مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند روسیه با هک رایانه‌های متعلق به دموکرات‌ها و انتشار اطلاعات مندرج در آن‌ها به کمک ویکی‌لیکس، در انتخابات اخیر این کشور مداخله کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها