ایران درانتخابات آمریکا دخالت کرده است!

ایران درانتخابات آمریکا دخالت کرده است!
چهارشنبه 15 دی 1395 - 02:02

مشاور امنیتی و اطلاعاتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در اظهاراتی متفاوت ادعا کرد که دخالت ایران و چین در کنار روسیه در انتخابات آمریکا امکان پذیراست.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم جیمز وولسی  که دوره ای رئیس سازمان سیا بوده است، در گفت و گو با سی ان ان افزود: به نظر من بیش از یک کشور در ماجرای نفوذ در انتخابات و حمله سایبری به افراد و سازمان های دمکراتیک آمریکا درگیر بوده اند. 

وی با طرح ادعای دخالت احتمالی ایران  و چین در این ماجرا، بیان کرد که موضوع بسیار پیچیده است و نمی توان انگشت اتهام را فقط به سمت یک جهت گرفت.

وولسی در اظهاراتی متناقض با موضع گیری قبلی دونالد ترامپ و دولتمردان جدید آمریکا گفت که معتقدم روسها درگیر این قضیه بودند و البته این به معنی عدم وجود دیگران نیست.

واشنگتن رسما روسيه را متهم کرده است که برای نفوذ در انتخابات رياست جمهوری، به افراد و نهادهاي سياسي در آمريکا حمله سايبری کرده است.

آمریکا مدعی است که روسیه با هک‌کردن سیستم اینترنتی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون و حزب دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت کرده اما روسیه همواره این اتهام را رد کرده است.

کاخ سفید براساس این موضوع 35 دیپلمات روسی را هفته گذشته از آمریکا اخراج کرد و دو مرکز وابسته به روسیه را تعطیل کرد.

این درحالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره دخالت روسیه در ماجرای هک اطلاعاتی افراد و برخی نهادهای آمریکایی در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری اخیر آن کشور ابراز تردید کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها