صدها عنصر مسلح در ریف دمشق تسلیم شدند

صدها عنصر مسلح در ریف دمشق تسلیم شدند
جمعه 17 دی 1395 - 10:12

عناصر مسلح موجود در تعدادی از روستاها و شهرک های جنوب غربی ریف دمشق، در چارچوب طرح های آشتی محلی، تسلیم مقامات مسئول شدند و سلاح خود را تحویل دادند.

العالم - سوریه
در شهرک "سعسع" واقع در جنوب غرب دمشق حدود 200 عنصر مسلح از اهالی روستاها و شهرک های "بیت سابر"، "بیت تیما"، "سعسع غربی"، "حسنو" و "کفر حور" در ریف جنوب غربی دمشق خود و سلاحشان تسلیم مقامات مسئول کرده و متعهد شدند که از هر گونه اقدامی خلاف امنیت و ثبات کشور پرهیز کنند. و به این ترتیب در این روستاها هم مثل دیگر روستاها و شهرک های این منطقه بساط گروه های مسلح برچیده شد.
سایت روسیا الیوم با ذکر این خبر تصریح می کند که طرح آشتی در این منطقه پیش از این به دلیل خودداری عناصر جبهه النصره از پیوستن به این طرح بی نتیجه مانده بود تا اینکه دو روز پیش حدود 135 عنصر مسلح همراه با خانواده هایشان این منطقه را به قصد حومه شمالی ادلب ترک کردند و حدود 1200 عنصر مسلح ترجیح دادند با حل و فصل مسئله، در روستاهای خود باقی بمانند.
منابع رسمی گفتند این تعداد از افراد مسلح با تشکیل هنگ نظامی "الحرمون" با ارتش و حکومت سوریه در اداره این منطقه و شهرک ها و تأمین امنیت آنها -پس از پایان روند آشتی- همکاری خواهند کرد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها