مشاور ترامپ: روس ها تمایلی به پیروزی ترامپ نداشتند

مشاور ترامپ: روس ها تمایلی به پیروزی ترامپ نداشتند
شنبه 18 دی 1395 - 00:09

کیلیان کونوای، از نزدیک ترین مشاوردونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا، گفت روس ها تمایلی به پیروزی نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشتند.

العالم - آمریکا

کونوای روز جمعه در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» گفت: «روس ها تمایل نداشتند که ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود؛ زیرا وی درجریان تبلیغات انتخاباتی خود آشکارا گفته بود که تصمیم دارد زرادخانه هسته ای آمریکا را نوسازی کند، بودجه دفاعی را افزایش دهد و توسعه بخش نفت و گاز را تضمین کند که همه این اقدامات با منافع اقتصادی و نظامی روسیه درتعارض است».
وی افزود: «ازجمله علل انتخاب ترامپ این است که آمریکایی ها می خواستند که فردی محکم تر به کاخ سفید راه یابد و معتقد بودند که رئیس جمهوری جدید آمریکا باید به عنوان یک مسئول رده بالا جدی تر باشد».
کونوای این اظهارات را برای رد ادعاهای برخی روزنامه نگاران درخصوص تاثیر برخی از هکرهای مرتبط با روسیه بر نتیجه انتخابات و حمایت آنان از ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایراد کرد.
دولت آمریکا 29 دسامبر از اعمال مجازات هایی بر ضد شرکت های روس و دستگاه امنیت فدرال روسیه و مدیریت کل اطلاعات در وزارت دفاع، و نیز اخراج 35 دیپلمات روس از آمریکا و از بسته شدن دو مرکز وابسته به سفارت روسیه درایالت های نیویورک ومریلند خبر داده بود.
واشنگتن پس از متهم کردن مسکو به دست داشتن در حملات هکرزها علیه برخی از موسسات سیاسی آمریکا با وجود نداشتن هیچ دلیل مستندی، همه این اقدامات را به حملات هکرها ربط داد.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها