پارلمان ونزوئلا به «برکناری مادورو» رأی داد

پارلمان ونزوئلا به «برکناری مادورو» رأی داد
سه شنبه 21 دی 1395 - 03:30

پارلمان ونزوئلا با تصویب قانونی به برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، رأی داد و خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد.

العالم آمریکا
پایگاه المیادین نوشت بر اساس اعلام رسانه های ونزوئلا نمایندگان پارلمان مادورو را به «کوتاهی در انجام وظایف» متهم کرده و مسئولیت «وضعیت خطرناک کشور» را متوجه او دانسته اند. نمایندگان پارلمان خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده اند.
خولیو بورخس، رئیس پارلمان ونزوئلا، پس از رأی گیری دربارۀ این قانون، آن را اقدامی مهم دانست و تأکید کرد که بحران کنونی ونزوئلا نیازمند راه حلی مبتنی بر اجرای انتخابات است تا مردم بتوانند نظر خود را در رأی گیری اعلام کنند.
با وجود این اقدام پارلمان، لوئیزا اورتگا لوپز، دادستان کل ونزوئلا، چندی پیش گفته بود: «حتی برای رأی عدم اعتماد به رئیس جمهور هم امکانی قانونی وجود ندارد. این اقدام تنها دربارۀ معاونان رئیس جمهور و وزیران ممکن است».
خبرگزاری تاس روسیه نیز با اشاره به اقدام پارلمان ونزوئلا نوشت این قانون قدرتی ندارد و موضوع «برکناری رئیس جمهور» در قانون اساسی این کشور مورد تصریح قرار نگرفته است.
مادورو نوامبر 2016 و پس از اقدام مخالفانش در پارلمان برای رأی گیری دربارۀ برکناری او، آنان را به کودتای پارلمانی علیه خود متهم کرده بود. مخالفان رئیس جمهور دسامبر گذشته در انتخابات پارلمانی اکثریت آراء را به دست آوردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها