هشدار دیلی تلگراف درباره خطر یخ زدگی کودکان پناهجو

هشدار دیلی تلگراف درباره خطر یخ زدگی کودکان پناهجو
دوشنبه 27 دی 1395 - 12:19

همزمان با تشدید موج سرما در سراسر اروپا و سرمازدگی هزاران پناهجو به ویژه کودکان از کشورهای سوریه و عراق، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف درمورد خطر یخ زدگی کودکان پناهجو در اروپا هشدارداد.

العالم - اروپا
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، در شماره روز دوشنبه، در گزارشی به نقل از "جیمز راسول" با عنوان " یخ زدگی کودکان پناهجو را به مرگ تهدید می کند"، نسبت به بروز فاجعه انسانی هشدار داد.
بدنبال کاهش درجه هوا تا زیر 16 درجه سانتیگراد، صدها نفر از کودکان پناهجو در صربستان در معرض یخ زدگی و مرگ قرار دارند.

براساس این گزارش، بسیاری از پناهجویان که شماری از آنها کودکان حدود هشت ساله هستند، دستکش یا کفش مناسبی برای مقاومت در برابر سرما ندارند و در وضعیت اسفناکی به سر می برند.
به گفته راسول، حدود دو هزار پناهجو در بلگراد در تلاش برای زنده ماندن به اردوگاههای موقتی پناه برده اند که هیچ منبع آب یا فاضلابی د ران وجود ندارد.

"کرستی مک نیل" مدیر بنیاد "نجات کودکان" به روزنامه دیلی تلگراف گفت: ناکامی مداوم اتحادیه اروپا در برخورد با بحران پناهجویان، موجب شده هزاران نفر از جمله کودکان با سرمای شدید دست و پنجه نرم کنند.
به گفته راسول، صربستان به عنوان دروازه بالکان شناخته می شود و همین امر موجب شده هزاران پناهجو برای رسیدن به اروپا، از این مسیر استفاده کنند بنابراین هر روز پناهجوی جدید برای رفتن به اروپا، وارد بلگراد می شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود این واقعیت که صربستان هنوز به اتحادیه اروپا نپیوسته اما با چندین کشور عضو این اتحادیه هم مرز است، و برخی از این کشورها مانند مجارستان و بلغارستان به علت جلوگیری از ورود پناهجویان، مرزهای خود با صربستان را بسته اند.

در نتیجه این گزارش می گوید: صربستان به منطقه تجمع بسیاری از پناهجویانی تبدیل شده که نمی توانند خود را به مرکز اروپا برسانند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هفته گذشته، از شرایط سخت و بغرنج پناهجویان و مهاجران در مواجهه با سرمای شدید در اروپا، عمیقا ابراز نگرانی کرد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها