تشکیل کمیته نظارت بر کاهش سقف تولید نفت در وین

تشکیل کمیته نظارت بر کاهش سقف تولید نفت در وین
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 22:34

اعضای کمیته نظارت نسبت به انطباق تولیدات با سطح معین شده خوشبین هستند و از آن رضایت دارند.

العالم-اروپا

به نقل از رویترز، کمیته‌ای متشکل از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر اوپکی روز یکشنبه برای نخستین بار در وین جلسه تشکیل می‌دهد. این کمیته مسئولیت نظارت بر کشورهایی که برای کاهش جهانی سطح تولید نفت توافق کرده‌اند و انطباق تولیدات آنها با سطح معین شده را بر عهده دارد.

«عصام مرزوق» وزیر نفت کویت یکشنبه اعلام کرد این کمیته بهترین روش برای نظارت بر تولید کشورهای مذکور را بررسی خواهد کرد. کویت، ونزوئلا، روسیه، عمان و الجزایر اعضای این کمیته هستند.

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی درباره انطباق تولید نفت با سطح معین شده نظر مثبتی دارد. الکساندر نواک –وزیر انرژی روسیه- نیز رضایت خود در این خصوص را اعلام کرد.

سازمان اوپک و چندین کشور که عضو آن نیستند اما صادرکننده نفت هستند 10 دسامبر برای نخستین بار از سال 2001 تاکنون برای کاهش دادن سطح تولید نفت به منظور مبارزه با اشباع بازار به توافق رسیدند. آنها تصمیم گرفتند تولید روزانه نفت را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. به گفته نواک روسیه تولید نفت خود را تقریباً 100 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) یک سازمان بین‌المللی نفتی است که کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا و ونزوئلا عضو آن هستند. مقر بین‌المللی اوپک از بدو تاسیس آن در ژنو بود و در سال ۱۳۴۴ به شهر وین در کشور اتریش انتقال یافت.

218-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها