هشدار محققان امنیتی: در عکس ها علامت V نشان ندهید

هشدار محققان امنیتی: در عکس ها علامت V نشان ندهید
جمعه 8 بهمن 1395 - 14:09

پیشرفت تکنولوژی همیشه در خدمت رفاه حال انسان نیست. این نکته سالهاست که مورد توجه متخصصین امنیتی قرار داشته و این گروه همواره تلاش می کنند کاربران را از خطراتی که قدرتمندتر شدن تجهیزات تکنولوژیک آنها را تهدید می کند آگاه کنند. اخیرا گروهی از متخصصین ژاپنی هشدار داده اند اگر به نشان دادن علامت V با انگشتانتان در زمان عکس گرفتن علاقه دارید بهتر است هر چه سریعتر این کار را ترک کنید.

العالم - گوناگون

این تحقیقات با جمع آوری و تحلیل عکس های گرفته شده توسط طیف گسترده ای از کاربران ژاپنی انجام شده است. ظاهرا ژاپنی ها علاقه زیادی به نشان دادن V (که به صورت بین المللی نشانه صلح است) در عکس های خود دارند و همین نکته باعث می شود بتوان به راحتی اطلاعات هویتی مهمی مانند اثر انگشت آنها را شبیه سازی کرد. در حال حاضر بسیاری از تلفن های هوشمند جهان از دوربین های قدرتمند استفاده می کنند و افزایش جزئیات تصویر باعث می شود بتوان بدون هیچ مشکلی حتی خطوط ظریف روی انگشتان یک کاربر که به سمت لنز دوربین گرفته شده اند را شناساسی و شبیه سازی کرد. به این ترتیب با گسترش روز افزون استفاده از خدمات پرداخت موبایلی که راه تایید آنها در بسیاری از گوشی ها که از سنسور اثر انگشت استفاده می کنند این مشخصه بیومتریک است، سارقان سایبری می توانند خسارت های بسیار زیادی را به کاربران وارد کنند. حتی تیم تحقیقاتی ژاپنی توانسته است در برخی از تصاویر ویژگی های بسیار خاص مردمک و عنبیه چشم کاربران را نیز شبیه سازی کند که این راه نیز می تواند برای دور زدن برخی سیستم های امنیتی مورد استفاده قرار گیرد.
البته باید به چند نکته نیز توجه کرد. برای مثال اگر سارقی بخواهد از چنین روشی برای دستیابی به شکل اثر انگشت یک کاربر استفاده کند، عکس گرفته شده می بایست در شرایط نوری بسیار خوبی قرار داشته و فوکس تصویر نیز در محدوده انگشت باشد. با این حال زمانی که شرکت ها با سرعت بسیار زیادی در حال قدرتمندتر کردن دوربین گوشی های ساخته شده هستند و حتی به نظر می رسد از سال های آینده دوربین های ثانویه نیز مجهز به مشخصات فنی دوربین های اصلی می شوند (از جمله قابلیت فوکس خودکار) در نتیجه بهترین کار برای در امان ماندن از خطر سارقان سایبری، نشان ندادن علامت V رو به دوربین است. حتی اگر بدون نشان دادن علامت V به دوربین روزتان به شب نمیرسد حداقل کاری که می توانید انجام دهید نشان دادن پشت دست به دوربین است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها