اصرار شرکت های فناوری به ترامپ برای لغو حکم مهاجرتی

اصرار شرکت های فناوری به ترامپ برای لغو حکم مهاجرتی
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 10:32

منابع آگاه اعلام کردند شرکت های مهم در زمینه فناوری در صدد ارسال نامه ای به ترامپ برای تغییر فرمان ممنوعیت سفر مسلمانان هستند.

به نقل از رویترز; بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فناوری تصمیم دارند امروز (دوشنبه) نامه ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارسال کنند و طی آن خواستار اعمال تغییرات پیشنهادی در فرمان جدید ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان شوند. این موضوع از سوی منابع نزدیک به نگارندگان این نامه روز یکشنبه اعلام شد.
در پیش نویس این نامه آمده است:« ما از تغییرات اخیر به وجود آمده از سوی دولت در خصوص چگونگی تاثیر فرمان اجرایی بر وزارت امنیت داخلی استقبال می کنیم.»

شرکت های فناوری که انتظار می رود این نامه را امضا کنند شامل اپل، فیس بوک ، آلفابت گوگل ، توییتر، مایکروسافت و یاهو هستند.

از آنجا که بحث در خصوص این نامه همچنان ادامه دارد، این منابع علاقه ای به معرفی شدن نداشتند.

27 ژانویه، ترامپ فرمان اجرایی ممنوعیت 90 روزه برای اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و ممنوعیت 120 روزه برای همه پناهندگان صادر کرد. این ممنوعیت های سفر با دستگیری برخی از مسافران در فرودگاه ها و زمینگیر کردن برخی دیگر در خارج از کشور، باعث هرج و مرج شد.

روز جمعه هفته گذشته یک قاضی فدرال، فرمان اجرایی که بیش از یک هفته از عمرش نگذشته بود را به طور موقت در سراسر کشور لغو کرد. این وضع  به انتقاد رئيس جمهور جمهوریخواه از قاضی و ساختار حقوقی آمریکا منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها