جنگ بین تروریست ها در سوریه بر سر قاچاق نفت

جنگ بین تروریست ها در سوریه بر سر قاچاق نفت
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 15:06

پس از یک شب زد و خورد شدید بین گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان "جیش اسود الشرقیه"، آرامش به مناطق حومه شرقی استان السویدا برگشت.

العالم - سوریه
گروه مسلح "جیش اسود الشرقیه" در روستاهای "الکراع" و "الدیاثه" مستقر بوده و از حمایت مالی عربستان برخوردار است.
رسانه ها به نقل از منابع محلی گفتند، این دو روستا در حال حاضر در اشغال گروه مسلح موسوم به "أسود الشرقية" است. این دو روستا روز دوشنبه گذشته از اشغال این گروه مسلح خارج شده بودند.
خبرگزاری "اوقات الشام" خاطرنشان کرد، منابع محلی گفته اند که عناصر "اسود الشرقیه" حمله خود را به دو روستای یادشده در روز دوشنبه با آتش شدید توپخانه و تیربارهای سنگین آغاز کردند آغاز کردند. این منابع علت اصلی تلاش "اسود الشرقیه" برای اشغال این دو روستا را، رقابت شدید بین این گروه با گروه تروریستی داعش برای تصرف مسیر قاچاق نفت خام و مشتقات آن که به روش ابتدایی تصفیه شده است از مناطق بادیه سوریه به شمال اردن ذکر کردند.
قاچاق و فروش نفت مهمترین منبع درآمد داعش و دیگر گروه های تروریستی است.
گفتنی است گروهک "قوات احمد العبدو" نیز هفته گذشته چند منطقه در قلمون شرقی را پس از درگیری و عقب راندن عناصر داعش از این منطقه، به اشغال خود درآوردند. این گروه تروریستی که که از حمایت حکومت آل سعود برخوردار است منطقه های بدر 1 و بدر 2 و بدر 3 را در منطقه "جبل الافاعی" به اشغال خود درآوردند.
شایان ذکر است که تمام عناصر و گروه های مسلح موجود در بادیه سوریه از حمایت مالی حکومت عربستان و پشتیبانی ائتلاف امریکایی برخوردارند و مقر اصلی آنها در منطقه "مخیم الرکبان" واقع در جنوب شرق سوریه است.
از جمله این گروه های مسلح می توان به شبه نظامیان "جیش اسود الشرقیه، تجمع قوات احمد العبدو، جیش احرار العشائر و جیش التحریر اشاره کرد." گروه تروریستی داعش نیز در مناطقی از "قلمون شرقی" در ریف دمشق و مناطقی از "البادیه" واقع در حومه شرقی السویداء اشاره کرد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها