ویدیو ... مادران شهدای بحرینی از مردم چه خواستند؟

چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 20:16

مادران شهدای آزادی و مقاومت در بحرین، در فایلی ویدئویی مردم این کشور را به مشارکت گسترده در مراسم ختم وعزاداری این شهدا درمنطقه بنی جمره فرا خواندند.

العالم بحرین
به گزارش خبرنگار العالم از بحرین، از زمان اعدام سه جوان معارض بحرینی دراواسط ژانویه گذشته ازسوی مسئولان رژیم آل خلیفه و نیز سه فرد دیگر که به ادعای مقامات بحرینی می خواستند روز پنج شنبه گذشته (9 فوریه 2017 ) از راه دریا از کشور فرار کنند، خشم و اعتراض های مردمی افزایش یافته است.
بحرینی ها این روزها با برگزاری تظاهرات درمناطق مختلف کشورشان، ششمین سالروز انقلاب مردمی  بحرین را گرامی می دارند. برگزاری تظاهرات مردمی دربحرین درشرایطی است که ظرف یک ماه، 6 نفر از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه شهید شده اند.
تظاهرات مردمی با مشارکت گسترده زنان و مردان درشهرها وروستاهای بحرین با وجود فضای رعب و وحشتی که مسئولان آل خلیفه از ژوئن 2016 درصدد حاکم کردن آن بر کشور هستند، درمقایسه با سال های قبل پرشورتر برگزار می شود. این فضای رعب و وحشت نه تنها از تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات سالیانه نکاسته است بلکه بالعکس، موجب رعب و وحشت مسئولان آل خلیفه از حضور هزاران نفری مردم درتظاهرات شده است.
تظاهرکنندگان بحرینی با سردادن شعارهای ضد رژیم آل خلیفه و ملک حمد بن عیسی آل خلیفه  شاه بحرین، خواهان پایان یافتن ظلم واستبداد رژیم حاکم دراین کشور شدند.

تظاهرکنندگان زیرباران شدید با حضور درخیابان ها، حضور گسترده نیروهای امنیتی را که برای سرکوب اعتراض های سیاسی درخیابان ها حاضر شده اند، به چالش کشیدند.
نیروهای امنیتی وابسته به رژیم آل خلیفه با استفاده از سلاح های ساچمه ای و گازهای اشک آور ضد تظاهرکنندگان معترض، درصدد سرکوب تظاهرات درمناطق مختلف و پایان دادن به آن برآمدند.
معترضان افزون برحضور درخیابان های شهرها و روستاهای مختلف بحرین، موانعی را با هدف جلوگیری از پیشروی خودروهای امنیتی وزرهی که برای تعقیب تظاهرکنندگان به داخل محله ها و روستاها یورش برده اند، کار گذاشته اند.

215

پربیننده ترین خبرها