انتقاد نمایندگان عراقی از سفر وزیر دفاع آمریکا

انتقاد نمایندگان عراقی از سفر وزیر دفاع آمریکا
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 16:21

فراکسیون پارلمانی "صادقون" عراق سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد را ناخوشایند و غیر قابل قبول دانست.

العالم – عراق

حسن سالم رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق سفر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به این کشور را غیر قابل قبول برشمرد و تهدید کرد، با حضور آمریکایی ها در عراق به عنوان یک نیروی اشغالگر نظیر گروه تروریستی داعش برخورد خواهد شد.

سالم در گفت وگو با السومریه نیوز اظهار داشت: آمریکا با تمام قدرت تلاش می کند از طریق دادن تسلیحات به گروه تروریستی داعش و تسهیل نقل و انتقال فرماندهان داعش در بین مناطق دیگر عراق حضور این گروه تروریستی را در کشور طولانی کند.

رئیس فراکسیون صادقون افزود: آغاز نبرد آزاد سازی بخش غربی موصل برای واشنگتن رضایت بخش نبوده در نتیجه آمریکا تلاش می کند با ایجاد پایگاه برای داعش در عراق، منافع خودش را تضمین کند. تمام برگه ها و شیوه های واشنگتن بر ملا شده است و ما به خوبی می دانیم که آمریکا از عراق و منطقه چه می خواهد.

وی افزود: تمامی طرح های آمریکا زیر نظر قرار دارد و ما با حضور آمریکا و پایگاههایش در عراق همانند گروه تروریستی داعش به عنوان یک نیروی اشغالگر برخورد خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت: عراقی های میهن پرست سفر ماتیس به کشورشان را ناخوشایند می دانند زیرا این سفر در راستای خدمت به منافع عراق و مردمش نبوده و نخواهد بود.

وی از دولت عراق خواست به دیکته ها و خواسته های ماتیس تن در ندهد و برای حمایت از نیروهای امنیتی و نیروهای بسیج مردمی عراق تلاش کند زیرا آنها این توانایی را دارند که بدون کمک گرفتن از واشنگتن وجب به وجب خاک عراق را آزاد کنند.

یادآور می شود وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر منطقه ای خود به عنوان مسئول ارشد دولت ترامپ بامداد امروز وارد بغداد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها