سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های ایتالیا

سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های ایتالیا
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 19:29

در پی اعتصاب 24 ساعته کارکنان هواپیمایی الیتالیا، بیش از 60 درصد پروازهای داخلی و خارجی این شرکت لغو شد و هزاران مسافر سرگردان شدند.

العالم - اروپا

 این اعتصاب در اعتراض به شرایط کاری و احتمال اخراج چند هزار نفر از کارکنان این شرکت برگزار می شود.

لوکا مونته زمولو، رئیس الیتالیا وضعیت این شرکت را بحرانی توصیف کرد و گفت: الیتالیا هر روز یک میلیون یورو زیان می دهد، مشکل اصلی این است که در برخی از مسیرها به هیچ وجه امکان رقابت با شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت را نداریم ما برای نجات الیتالیا به کمک دولت نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از رم، الیتالیا به علت شرایط اقتصادی مخاطره آمیز طولانی خود قصد دارد تدابیر سخت گیرانه ای را که اخراج چند هزار نفر از کارکنان این شرکت را نیز شامل می شود در دستور کار قرار دهد.

الیتالیا که بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا است، دو سال پیش به علت بدهی های زیاد و شرایط اقتصادی دشوار در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و مجبور شد بخش عمده ای از سهام خود را به شرکت هواپیمایی عربی الاتحاد واگذار کند اما با این وجود همچنان با مشکلات مالی سنگین روبرو است.

به گفته کارشناسان درپی افزایش مشکلات مالی الیتالیا مدیران این شرکت تصمیم دارند در ادامه بهینه سازی الیتالیا و صرفه جویی در هزینه ها در سال جاری میلادی علاوه بر کاهش دستمزد کارکنان این شرکت بین 2 تا 4 هزار نفر از آنان را نیز اخراج کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها